آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

مشاغل پردرآمد فنلاند در سال 2023

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۵ مهر ۱۴۰۲
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

پیدا کردن کار در فنلاند برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا کار راحتی نیست، با این حال اگر قصد دارید به این کشور مهاجرت کنید، بهتر است زمینه کاری خود را به سمت مشاغل پردرآمد فنلاند متمایل کنید. در این مطلب لیستی از مشاغل پردرآمد فنلاند در سال ۲۰۲۳ و همچنین میانگین، کمترین و بیشترین میزان درآمد ماهیانه هر یک از این عنوان‌های شغلی تهیه کرده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید مسیر شغلی خود را در این کشور مشخص کنید.

لیست مشاغل پردرآمد فنلاند

قبل از هرچیز، بیایید نگاهی به ۱۰ شغل پردرآمد فنلاند و میانگین حقوق ناخالص ماهیانه آن‌ها بیندازیم. منظور از حقوق ناخالص، درآمدی است که قبل از کسر مالیات برای فرد شاغل در نظر گرفته شده است.

عنوان شغلی

میانگین درآمد ناخالص ماهیانه (یورو)

جراح/ پزشک

17,400

قاضی

14,700

وکیل

11,900

مدیر بانک

11,200

مدیر ارشد اجرایی

10,500

مدیر ارشد مالی

9,770

ارتودنتیست‌

9,400

استاد کالج

8,400

خلبان

7,000

مدیر بازاریابی

6,300

۱۰ شغل پردرآمد فنلاند و میانگین حقوق ناخالص ماهیانه

منبع: salaryexplorer

احتیاط: تمامی داده‌های این جدول به صورت تقریبی برآورد شده و بر اساس آخرین به‌روزرسانی منبعی که به آن اشاره کردیم، تهیه شده است.

مشاغلی که در جدول بالا آورده شده، درواقع اشاره به یک گروه شغلی مشخص دارد و اگر می‌خواستیم تک‌تک عنوان‌های شغلی در یک گروه را به صورت جداگانه بررسی کنیم، تمام این جدول را باید به زیرمجموعه مشاغل با عنوان اصلی «جراح/ پزشک» اختصاص می‌دادیم. اما برای بالا بردن تنوع، از هر گروه شغلی به ذکر عنوان اصلی آن بسنده کرده‌ایم.

در ادامه، شرح وظایف هر یک از عنوان‌های شغلی که به آن‌ها اشاره شد، بررسی خواهیم کرد تا با میزان سختی کار و شرایط هر کدام بیشتر آشنا شوید.

جراح/ پزشک

جراحی و پزشکی در صدر لیست مشاغل پردرآمد فنلاند قرار می‌گیرند و احتمالا دلیل آن برایتان واضح است. کسی که اکنون به عنوان جراح یا پزشک فعالیت می‌کند، یک مسیر طولانی و پرفراز و نشیب را برای تحصیل و آموزش پشت سر گذاشته است. علاوه بر این، چنین مشاغلی بر جان و سلامت افراد جامعه تاثیر مستقیم می‌گذارد و ارزش خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شود، بر کسی پوشیده نیست.

اگر در حال حاضر به عنوان جراح یا پزشک مشغول به کار هستید، باید بدانید کسی با موقعیت شغلی مشابه شما در فنلاند، ماهیانه 17,400 یورو حقوق دریافت می‌کند. کمترین درآمد ماهیانه در حوزه جراحی و پزشکی فنلاند 10,000 و بیشترین درآمد 28,000 یورو گزارش شده است. جالب است بدانید میانگین حقوق ماهیانه کار در فنلاند، پس از کسر مالیات حدود 2,700 یورو تخمین زده می‌شود.

قاضی

کسانی که مسئول رسیدگی به پرونده‌های قضایی، تفسیر قوانین، ارزیابی شواهد و برگزاری جلسات دادگاه هستند، باید دانش گسترده‌ای در زمینه علوم قضایی و تسلط کامل بر قانون اساسی کشور داشته باشند. از طرفی، در پرونده‌های قضایی سنگین ممکن است قضات در معرض تهدیدها و خطرات جدی قرار بگیرند.

با توجه به مواردی که گفته شد، طبیعی است که در اغلب کشورهای دنیا قاضی از درآمد بالایی برخوردار باشد. میانگین درآمد ماهیانه یک قاضی در فنلاند 14,700 یورو است. کمترین و بیشترین درآمد ماهیانه یک قاضی در فنلاند به ترتیب 7,400 و 21,800 یورو است.

وکیل

وکیل هم مانند قاضی باید به قوانین حاکم بر کشور مسلط باشد اما نوع کار وکیل به گونه‌ای است که به عنوان حامی و نجات‌دهنده در ذهن ما ماندگار می‌شود. وکیل از حقوقی که موکل حتی از آن‌ها آگاه نیست، دفاع می‌کند و گاهی جان افراد را نجات می‌دهد. با این تفاسیر، ارزش کار یک وکیل در نظر مردم حتی بالاتر از آن است که با پول قابل جبران باشد و تقریبا در تمامی کشورهای دنیا وکالت در لیست مشاغل پردرآمد قرار می‌گیرد.

در فنلاند،‌ هر کسی می‌تواند مشاور حقوقی باشد اما برای وکالت رسمی حتما باید از کانون وکلای فنلاند مدرک دریافت کرد. میانگین درآمد ماهیانه یک وکیل در فنلاند 11,900 یورو است. همچنین کمترین و بیشترین درآمد ماهیانه یک وکیل در فنلاند به ترتیب 5,800 و 19,700 یورو گزارش شده است.

مدیر بانک

مسئولیت نگهداری و رشد سرمایه‌های کلان مستلزم مهارت‌های مالی و مدیریتی بالاست. مدیر بانک باید بر تحقیق و تحلیل سیستم مالی درون‌بانکی و سیاست‌های پولی نظارت داشته باشد و رضایت مشتریان را تامین کند.

مدیریت بانک یکی از مشاغل پرچالش و با درآمد بالا در فنلاند است. میانگین درآمد ماهیانه مدیر بانک در فنلاند 11,200 یورو است. کمترین میزان درآمد ماهیانه یک مدیر بانک در این کشور 5,300 یورو و بیشترین میزان آن 15,900 یورو در ماه است.

مدیر ارشد اجرایی

تصمیم‌ها و نحوه عملکرد مدیران ارشد اجرایی تاثیر مستقیمی بر موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار دارد. مدیر ارشد اجرایی موظف است اهداف شرکت را شناسایی کند، استراتژی و مسیر رسیدن به آن‌ها را ترسیم و خطرات را پیش‌بینی کند و بر نحوه اجرای فرآیندهای واحدهای مختلف نظارت داشته باشد.

مدیر ارشد اجرایی در فنلاند جزو مشاغل پردرآمد است. میانگین درآمد ماهیانه مدیر ارشد اجرایی یک کسب‌وکار در فنلاند 10,500 یورو است. کمترین میزان درآمد ماهیانه برای این سمت شغلی 5,000 و بیشترین میزان آن 15,800 یورو تخمین زده می‌شود.

مدیر ارشد مالی

این یک قانون کلی در تمام نقاط جهان است که مشاغل مرتبط با مدیریت پول در دسته شغل‌های پردرآمد قرار می‌گیرند. در فنلاند هم سطح درآمد مدیر ارشد مالی کسب‌وکارها بالاست. مدیر ارشد مالی باید در حوزه حسابداری،‌ تحلیل مالی،‌ بودجه‌بندی و تنظیم استراتژی‌های تجاری دانش گسترده داشته باشد.

یک مدیر ارشد مالی در فنلاند می‌تواند ماهیانه به طور میانگین 9,700 یورو درآمد کسب کند. کمترین و بیشترین میزان درآمد یک مدیر ارشد مالی در فنلاند به ترتیب 4,500 و 14,100 یورو است.

ارتودنتیست‌

ارتودنتیست یک گرایش تخصصی در رشته دندانپزشکی است. درواقع تمام ارتودنتیست‌‌ها دندانپزشک هستند اما هر دندانپزشکی تخصص ارتودنتیست را ندارد.

مشتریان یک ارتودنتیست اغلب افرادی هستند که برای دریافت خدمات زیبایی فک و دندان حاضرند با فراغ بال هزینه کنند! از همین رو، این شغل در دسته مشاغل پردرآمد فنلاند قرار دارد. یک ارتودنتیست در فنلاند می‌تواند ماهیانه به طور میانگین 9,400 یورو درآمد داشته باشد. کمترین میزان درآمد برای یک ارتودنتیست در فنلاند ماهیانه 4,500 یورو و بیشترین میزان آن 13,300 یورو است.

استاد کالج

در فنلاند مسیر رسیدن به مقام استادی کالج طولانی و دشوار است. یک فرد باید دوره‌های عالی تحصیلی و علمی را پشت سر گذاشته باشد تا بتواند به این مقام دست پیدا کند.

استادی کالج یکی از معتبرترین و پردرآمدترین مشاغل در فنلاند محسوب می‌شود و فردی که این موقعیت شغلی را کسب می‌کند، علاوه بر درآمد، از شأن اجتماعی بالایی نیز برخوردار خواهد بود. یک استاد کالج در فنلاند می‌تواند ماهیانه به طور میانگین 8,400 یورو درآمد کسب کند. کمترین و بیشترین میزان درآمد ماهیانه برای یک استاد کالج در فنلاند به ترتیب 4,500 و 13,000 یورو است.

خلبان

خلبانی در ذهن افراد زیادی با هیجان و خوش‌گذرانی گره خورده اما واقعیت این است که این شغل در دسته مشاغل پرخطر قرار می‌گیرد و دقیقا به همین دلیل یکی از مشاغل پردرآمد در فنلاند است.

افرادی که به عنوان خلبان مسئولیت مراقبت از جان هزاران نفر را در یک روز کاری به عهده دارند، دوره‌های آموزشی سخت و طاقت‌فرسا را پشت سر گذاشته‌اند. کسب تجربه و توانایی مدیریت چالش‌هایی که در آسمان ممکن است یک خلبان را گرفتار کند، حاصل تمرین‌ها و آموزش‌های مداوم است. میانگین درآمد یک خلبان در فنلاند 7,000 یورو است. کمترین میزان درآمد ماهیانه برای این عنوان شغلی 3,900 و بیشترین میزان آن 11,700 یورو تخمین زده می‌شود.

مدیر بازاریابی

مدیر بازاریابی مسئولیت نظارت بر عملکرد تیم بازاریابی، شناخت نیاز مشتری، بودجه‌بندی کمپین‌های تبلیغاتی بر اساس تحقیقات بازار و آنالیز نتایج آن را بر عهده دارد.

مدیریت بازاریابی در لیست مشاغل پردرآمد فنلاند قرار دارد و یک مدیر بازاریابی در فنلاند می‌تواند ماهیانه به طور میانگین 6,300 یورو درآمد کسب کند. کمترین و بیشترین میزان درآمد ماهیانه برای این عنوان شغلی به ترتیب 3,600 و 10,300 یورو است.

بازار کار مشاغل پردرآمد فنلاند

اگر به دنبال کار در فنلاند هستید، احتمالا بعد از خواندن لیست مشاغل پردرآمد این کشور برایتان سوال می‌شود که آیا بازار کار این عنوان‌های شغلی در فنلاند اشباع شده است یا نه؟
خبر خوب این است که برخی از مشاغل پردرآمد فنلاند مانند مشاغل حوزه پزشکی، خدمات درمانی و مدیریت مالی و حسابداری، در لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند نیز قرار دارند و اگر در این رشته‌ها تخصص دارید، شانس استخدام شما توسط کارفرماهای فنلاندی کم نیست.

این نکته را نباید فراموش کرد که در فرآیند مهاجرت، همه چیز در پیدا کردن یک شغل پردرآمد خلاصه نمی‌شود. اگر در فکر مهاجرت به فنلاند هستید، حتما سری به مطلب زندگی در فنلاند بیندازید تا ببینید با سایر شرایط اقامت در این کشور سازگار هستید یا نه.

سخن پایانی

در این مطلب مشاغل پردرآمد فنلاند در سال ۲۰۲۳ و مختصری از شرح وظایف هر یک از آن‌ها را بررسی کردیم و میانگین، کمترین و بیشترین میزان درآمد ماهیانه این مشاغل را ارائه دادیم. در فنلاند، با کار در مشاغل حوزه پزشکی و جراحی، قضاوت و وکالت، مدیریت بانک،‌ مدیریت ارشد اجرایی و مالی، ارتودنتیست، استادی کالج، خلبان و مدیریت بازاریابی از درآمد بالایی برخوردار خواهید بود.

نظرات شما نظر