آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۲۴ دی ۱۴۰۱
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است؟ اگر این مطلب را تا انتها بخوانید، جواب سوالتان را پیدا خواهید کرد و قدم‌های بعدی مهاجرت را مطمئن‌تر خواهید برداشت.

هزینه مهاجرت به ترکیه چقدر است؟

این سوال خیلی کلی است. ترکیه ۵ روش مهاجرتی دارد که هر کدام شرایط و هزینه‌های متفاوتی دارند. سوال بهتر این است که هر روش مهاجرتی ترکیه چقدر هزینه دارد؟ اگر می‌خواهید درباره روش‌های مهاجرت به ترکیه یک مطلب شسته‌رفته بخوانید، به صفحه صفر تا صد مهاجرت به ترکیه سر بزنید.
در ادامه، به ترتیب پرهزینه‌ترین تا کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به ترکیه را معرفی خواهیم کرد.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری چقدر است؟

طبیعتا این روش مهاجرت به ترکیه پرهزینه‌ترین است چون همه بار مهاجرت روی شانه‌های سرمایه شماست!
سرمایه‌گذاری در ترکیه راه‌های مختلفی دارد: خرید ملک، اجاره ملک، کارآفرینی و ثبت شرکت، سپرده‌گذاری در بانک، خرید سهام و خرید اوراق قرضه دولتی.

هرچقدر پول بدهید، همانقدر هم آش می‌خورید

بعضی از این سرمایه‌گذاری‌ها شما را به شهروندی ترکیه می‌رساند و با برخی فقط می‌توانید اقامت موقت دریافت کنید. از قدیم گفته‌اند هرچقدر پول بدهی همان‌قدر هم آش می‌خوری، پس قطعا برای شهروندی ترکیه باید پول بیشتری نسبت به اقامت موقت خرج کنید.

هزینه شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک چقدر است؟

طبق قوانین مهاجرتی ترکیه در سال ۲۰۲۲، ارزش ملکی که در ترکیه می‌خرید، باید حداقل ۷/۵ میلیون لیر باشد تا بتوانید با آن شهروندی این کشور را دریافت کنید.
اطلاعات بیشتر در رابط با دریافت شهروندی ترکیه با خرید ملک در صفحه:  شهروندی ترکیه با خرید ملک

هزینه اقامت موقت ترکیه از طریق خرید ملک چقدر است؟

اگر جمع‌وجور کردن ۷/۵ میلیون لیر برایتان مقدور نیست، غم به دلتان راه ندهید. اگر بتوانید یک ملکی به قیمت ۱/۳ میلیون لیر در کلانشهرهای ترکیه مثل استانبول و آنکارا یا ملکی به ارزش۹۴۰ هزار لیر در شهرهای کوچک‌تر این کشور بخرید، اقامت موقت ترکیه را خواهید گرفت.

اگر برایتان سوال شده که کدام شهرهای ترکیه کلانشهر محسوب می‌شوند، می‌توانید در صفحه برنامه اقامت موقت با سرمایه‌گذاری در املاک لیست شهرهای بزرگ ترکیه را ببینید.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک چقدر است؟

جواب این سوال به شهر و محلی که می‌خواهید در آن خانه اجاره کنید، بستگی دارد. چون در این روش مهاجرتی ارائه اجاره‌نامه رسمی به اداره مهاجرت ترکیه مهم است و دیگر مهم نیست این اجاره‌نامه مربوط به ملکی در مرکز استانبول است یا خانه‌ای در شهر بورسا.

هزینه اجاره خانه در ترکیه

برای نمونه، هزینه اجاره خانه در برخی از شهرهای ترکیه را از سایت Numbeo درآورده و در جدول زیر قرار داده‌ایم که راحت‌تر بتوانید هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک در شهرهای مختلف را مقایسه کنید.

شهر

مبلغ اجاره واحد یک‌خوابه در مرکز شهر (لیر در ماه) مبلغ اجاره واحد یک‌خوابه خارج از مرکز شهر (لیر در ماه)

استانبول

12,000

7,000

ازمیر

5,500

3,400

بورسا

3,900

2,900

اسکی شهیر

3,300

2,200

قونیه

2,200 1,700

این نکته را فراموش نکنید که با اجاره خانه در ترکیه فقط به مدت ۶ ماه می‌توانید در این کشور اقامت کنید و بعد از آن یا باید به ایران برگردید یا ویزای خود را تغییر دهید.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت چقدر است؟

افرادی که از طریق ثبت شرکت به ترکیه مهاجرت می‌کنند، یا باید شرکت با مسئولیت محدود تاسیس کنند یا شرکت سهامی.
حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با توجه به نوع آن متفاوت است اما شرط اصلی این است که شما بتوانید با سرمایه و ثبت شرکت خود، حداقل برای ۵۰ نفر شغل ایجاد کنید.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق سپرده‌گذاری در بانک، خرید سهام یا اوراق قرضه دولتی چقدر است؟

در این ۳ روش سرمایه‌گذاری شما باید حداقل ۹ میلیون لیر در حساب بانکی‌تان داشته باشید و تا ۳ سال هم روی این سرمایه حساب نکنید! اینکه سرمایه را به صورت سپرده در بانک نگه دارید یا سهام بخرید یا به اوراق قرضه دولتی تبدیل کنید، انتخاب خودتان است.
خب تا اینجا هزینه‌های مربوط به مهاجرت به ترکیه با سرمایه‌گذاری را بررسی کردیم. از اینجا به بعد می‌خواهیم روش‌های ارزان‌تر مهاجرت به ترکیه را معرفی کنیم.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل چقدر است؟

هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه به رشته، مقطع، دانشگاه و زبان تحصیل بستگی دارد.
در دانشگاه‌های دولتی اغلب رشته‌ها به زبان ترکی ارائه می‌شوند و هزینه تحصیل شما به عنوان یک خارجی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه و به زبان ترکی حدود ۶ هزار تا ۱۵ هزار لیر در سال خواهد بود.
اما اگر بخواهید در دانشگاه‌های خصوصی ترکیه تحصیل کنید، شهریه‌ها خیلی متفاوت هستند و نمی‌شود یک عدد کلی را در نظر گرفت. اما به طور تقریبی حداقل ۹۴ هزار لیر در سال باید هزینه کنید.

هزینه مهاجرت به ترکیه از طریق کار چقدر است؟

برای مهاجرت کاری به ترکیه شما یا باید از یک کارفرمای ترک جاب‌آفر داشته باشید یا ۵ سال در ترکیه زندگی کرده باشید و مجوز کار در ترکیه را گرفته باشید. در هر صورت، در این روش مهاجرتی شما به جز هزینه زندگی در ترکیه و هزینه اولیه مربوط به جمع‌آوری مدارک، به پول بیشتری نیاز ندارید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج و پناهندگی چقدر است؟!

شاید دیدن این دو روش مهاجرتی در یک عنوان عجیب باشد. طی کردن مراحل یکی شیرین و زیباست و آن یکی تلخ و غم‌بار! اما اشتراک این دو روش این است که هر دو کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت یا به عبارتی بدون هزینه هستند.

هزینه‌های عروسی و ماه عسل و این ماجراها به خودتان بستگی دارد ولی مراحل ثبت رسمی ازدواج در ترکیه و آماده کردن مدارک را می‌توانید با هزار لیر از سر بگذرانید! البته شما باید به دولت این کشور ثابت کنید که از پس هزینه‌های خود در ترکیه برمی‌آیید. هرچند اگر دولت هم چنین مدرکی نمی‌خواست، منطقی است که پیش از اقدام برای مهاجرت به ترکیه فکر هزینه‌های زندگی را کرده باشید!

برای پناهندگی ترکیه شما لازم نیست پول خرج کنید، بلکه باید از آرامش خیال و کیفیت زندگی معمول خود مایه بگذارید و سختی‌های زندگی کردن به عنوان پناهنده را به جان بخرید.

سخن پایانی

در این مطلب هزینه مهاجرت به ترکیه را بررسی کردیم. احتمالا حالا می‌دانید به طور تقریبی مهاجرت به ترکیه چقدر هزینه دارد. اگر بخواهیم چکیده این مطلب را در چند خط توضیح دهیم، باید گفت کم‌هزینه‌ترین روش مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک فرد ترک است و بیشترین میزان پولی که برای مهاجرت به ترکیه لازم است، ۹ میلیون لیر و در روش‌های سرمایه‌گذاری است.

نظرات شما نظر