آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

LMIA کانادا چیست؟

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۲۰ مهر ۱۴۰۱
بروز شده در۱۶ تیر ۱۴۰۳

اگر شما هم به دنبال جاب آفر در کانادا هستید و قوانین آن را مطالعه کرده باشید، حتما عبارت LMIA را شنیده اید. LMIA مخفف عبارت Labour Market Impact Assessment است و به معنای “ارزیابی تاثیرات بازار کار کانادا” می باشد. کارفرمایان کانادایی برای اینکه بتوانند نیروی کار خارجی استخدام کنند، نیاز به مجوز LMIA از سازمان کار و امور انسانی کانادا یا ESDC (Employment and Social Development Canada) دارند. این مجوز در واقع ثابت می کند که کارفرما قبل از استخدام نیروی کار خارجی تلاش خود را برای جذب شهروند یا فرد دارای اقامت کانادایی که شرایط لازم موقعیت شغلی مورد نظر را داشته باشد، کرده است. در واقع این سازمان با درخواست ارائه این مجوز بررسی می کند که حقوق افراد کانادایی با استخدام فرد خارجی نقض نشده باشد.


شرایط دریافت LMIA مثبت


برای اینکه کارفرما بتواند LMIA مثبت را دریافت کند، باید بتواند سه مورد زیر را به ESDC ثابت کند، و در ضورت عدم اثبات هر یک از موارد زیر، LMIA منفی دریافت می کند:  



  1. هیچ فرد کانادایی که شرایط لازم موقعیت شغلی مورد نظر را داشته باشد، نادیده گرفته نشده است. کارفرما این مورد را باید با اسنادی نشان دهد که به مدت 6 ماه آگهی شغلی را در مراکز مربوط به کاریابی منتشر کرده است و موفق به جذب نیروی کار کانادایی نشده است.

  2. استخدام فرد خارجی مورد نظر تاثیر مثبت یا خنثی در بازار کار کانادایی دارد.

  3. نیروی کار خارجی مورد نظر دارای حقوق و مزایایی مطابق با استانداردهای فدرال و استانی است.


شرایط مورد نیاز کارفرما برای دریافت LMIA


شرایط کارفرما بعد از ارائه درخواست او برای دریافت LMIA مثبت مورد بررسی قرار می گیرد. سازمان ESDC بررسی می کند که کارفرما در دو سال گذشته حقوق و مزایای کارمندان خود را پرداخت کرده باشد و موقعیت شغلی جدید مورد نظر مورد تایید قوانین فدرال است. اگر کارفرما واجد شرایط نبود، تا دو سال نمی تواند نیروی کار خارجی استخدام کند.


سوالات متداول


مدت زمان اعتبار مجوز LMIA چقدر است؟ از زمانی که این مجوز صادر می شود، به مدت 6 ماه اعتبار دارد.


از چه سازمانی باید برای مجوز LMIA درخواست داد؟ از اداره ESDC کانادا و به صورت آنلاین از طریق کارفرما درخواست داده می شود.


چه کسانی باید LMIA دریافت کنند؟ تمامی افرادی که غیرکانادایی هستند و دارای اقامت دائم این کشور نمی باشند، برای کار قانونی در این کشور باید از طریق کارفرمای خود، برای دریافت LMIA اقدام کنند.


دریافت LMIA چه میزان هزینه نیاز دارد و چقدر طول می کشد؟ بعد از ارائه درخواست مجوز LMIA حدود 10 روز طول می کشد که جواب آن بیاید و حدود 1000 دلار آمریکا هزینه دارد.


اگر از طریق جاب آفر قصد مهاجرت داشته باشیم باز هم نیاز به دریافت LMIA است؟ بله، در صورتیکه کارفرما تصمیم به استخدام نیروی خارجی داشته باشد، باید برای دریافت مجوز LMIA اقدام کند.

منبع : canada

نظرات شما نظر