آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو
آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو
۱۰ شغل پردرآمد در اسپانیا
۱۰ شغل پردرآمد در اسپانیا
بروز شده در۲۰ فروردین ۱۴۰۳
فهرست مطالب

اگر بتوانید در یکی از شغل‌های پردرآمد اسپانیا مشغول به کار شوید، احتمالا یک زندگی شیرین و رویایی را در این کشور تجربه خواهید کرد چون هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین‌تر است و پول‌هایتان فقط صرف نیازهای اولیه نخواهد شد! در این مطلب، لیستی از شغل‌های پردرآمد اسپانیا را به همراه میانگین درآمد سالیانه آن‌ها برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. 

بیشتر شغل‌های پردرآمد اسپانیا در حوزه‌های مدیریت، بهداشت و درمان و فناوری قرار دارند. در جدول زیر ۱۰ عنوان شغلی را که بیشترین درآمد در اسپانیا به آن‌ها تعلق می‌گیرد، به همراه میانگین درآمد ناخالص سالیانه می‌بینید: 

عنوان شغلیمیانگین درآمد ناخالص سالیانه (یورو)
مدیر اجرایی۱۷۱ هزار
جراح۱۷۰ هزار
مدیر مالی۱۳۳ هزار
رادیولوژیست۱۲۰ هزار
ارتودنتیست۱۱۸ هزار
مدیر فناوری اطلاعات۸۷ هزار
قاضی۷۹ هزار
توسعه‌دهنده نرم‌افزار۵۹ هزار
تحلیلگر داده۵۰ هزار
جدول میانگین درآمد ناخالص سالیانه در اسپانیا

منبع: grabjobs 

احتیاط: داده‌های این جدول به صورت تقریبی برآورد شده و بر اساس آخرین به‌روزرسانی منبعی که به آن اشاره کردیم، تهیه شده است.

میانگین درآمد و هزینه زندگی در اسپانیا

برای اینکه بتوانیم یک معیار مقایسه برای میزان بالا بودن درآمد در مشاغلی که نام بردیم،‌ داشته باشیم، باید میانگین درآمد در اسپانیا و هزینه زندگی در این کشور را بدانیم. در سال ۲۰۲۳ میانگین درآمد سالیانه در اسپانیا ۲۹ هزار یورو اعلام شد؛ برای مثال یک رادیولوژیست ۴ برابر بیشتر از میانگین ملی حقوق در اسپانیا درآمد دارد.

از طرفی، اطلاع از هزینه زندگی در اسپانیا کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانید یک حساب‌وکتاب سرانگشتی راجع به میزان پولی که بعد از مخارج ضروری زندگی برایتان می‌ماند،‌ داشته باشید. میانگین هزینه زندگی یک فرد مجرد در اسپانیا حدود ۷۰۰ یورو است که اگر اجاره‌بهای یک خانه نقلی در مرکز شهر را هم به آن اضافه کنیم،‌ به 1,700 یورو می‌رسد. برای مثال یک رادیولوژیست که ماهیانه حدود ۱۰ هزار یورو (۱۲۰ هزار یورو در سال) در اسپانیا درآمد دارد، بعد از هزینه‌های ضروری زندگی ۸ هزار یورو برایش باقی می‌ماند. البته احتمالا چنین کسی در یک خانه اجاره‌ای نقلی زندگی نمی‌کند!

حالا برویم سراغ آشنایی بیشتر با هر یک از شغل‌های پردرآمد اسپانیا و بررسی حداقل و حداکثر حقوق سالیانه مربوط به این عنوان‌های شغلی.

مدیر اجرایی

مدیر اجرایی معمولا بالاترین جایگاه اداری را در شرکت دارد. احتمالا شما هم موافقید که هرچه مسئولیت‌های یک فرد در محیط کار بیشتر باشد، حقوق او هم بالاتر است. مدیر اجرایی مسئولیت‌هایی همچون تنظیم استراتژی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کسب‌وکار، حضور در مذاکرات و جلسات تجاری به عنوان نماینده شرکت، ارتباط موثر با مدیران ارشد هر بخش و نظارت بر روند کار از طریق بررسی گزارش‌های تیم‌های مختلف را به عهده دارد. 

درآمد سالیانه مدیر اجرایی

مدیریت اجرایی یک مجموعه در صدر لیست شغل‌های پردرآمد اسپانیا قرار دارد. کسی که به عنوان مدیر اجرایی در اسپانیا مشغول به کار است، حداقل ۸ هزار و حداکثر ۲۰ هزار یورو در ماه درآمد دارد، به عبارتی درآمد سالیانه چنین فردی بین ۹۶ هزار تا ۲۴۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود. 

جراح

جراحی در همه جای دنیا یکی از بالاترین رتبه‌ها را در مشاغل حوزه پزشکی و درمانی دارد. جراحان با جان مردم سروکار دارند و در هر عمل جراحی مسئولیت جان بیمار را به عهده می‌گیرند! آن‌ها در موقعیت‌های چالش‌برانگیز و پرفشاری کار می‌کنند و باید روزانه درباره موضوعات حیاتی به‌سرعت تصمیم بگیرند و ارزیابی دقیقی از وضعیت سلامت بیمار داشته باشند. 

درآمد سالیانه جراح  

جراحی یکی از شغل‌های پردرآمد اسپانیاست، به‌خصوص جراحانی که در بیمارستان‌های مادرید و بارسلونا فعالیت می‌کنند،‌ از درآمد بالایی برخوردار هستند. یک جراح در اسپانیا می‌تواند ماهیانه از ۸ هزار تا ۱۸ هزار یورو درآمد داشته باشد؛ به عبارتی درآمد سالیانه یک جراح در اسپانیا بین ۹۶ تا ۲۱۶ هزار یورو است.

مدیر مالی

مدیر مالی یک کسب‌وکار در یک کلام باید حواسش به دخل و خرج شرکت باشد. او مسئول برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی مالی کسب‌وکار است و باید بر سود و هزینه سرمایه شرکت نظارت کند. از آنجایی که مدیر مالی یک شرکت، بعد از مدیر اجرایی، در دومین رتبه بالای سازمانی قرار دارد و مسئولیت‌های مالی زیادی بر گردن او است، جزو شغل‌های پردرآمد اسپانیاست. 

درآمد سالیانه مدیر مالی

کسی که به عنوان مدیر مالی در اسپانیا مشغول به کار است، می‌تواند ۷ هزار تا ۱۷ هزار یورو در ماه درآمد کسب کند. به عبارتی حداقل درآمد سالیانه مدیر مالی در اسپانیا ۸۴ هزار یورو و حداکثر درآمد سالیانه برای این عنوان شغلی ۲۰۴ هزار یورو تخمین زده می‌شود. 

رادیولوژیست

رادیولوژیست یک متخصص در حوزه بهداشت و درمان است که وظیفه اصلی او تصویربرداری از آناتومی بیمار به منظور شناسایی بیماری است. درواقع یک رادیولوژیست باید نحوه کار با تجهیزات رادیوگرافی و تصویربرداری را بداند و توانایی پردازش مستندات تصویری و تحلیل نتایج آن‌ها را داشته باشد. 

درآمد سالیانه رادیولوژیست

یک رادیولوژیست باید سال‌های زیادی در حوزه پزشکی و سپس رادیوگرافی آموزش ببیند. شاید یکی از دلایلی که رادیولوژی از شغل‌های پردرآمد اسپانیاست هم همین موضوع باشد. یک رادیولوژیست در اسپانیا می‌تواند ماهیانه ۶ هزار تا ۲۰ هزار یورو درآمد داشته باشد؛ یعنی حداقل و حداکثر درآمد سالیانه یک رادیولوژیست در اسپانیا به ترتیب ۷۲ هزار و ۲۴۰ هزار یورو است. 

ارتودنتیست

تخصص ارتودنسی یکی از زیرشاخه‌های دندانپزشکی است و اغلب خدمات این حوزه تحت پوشش بیمه درمانی اسپانیا نیستند. درواقع خدماتی که ارتودنتیست‌ها ارائه می‌دهند، بیشتر در دسته زیبایی قرار می‌گیرد تا درمانی و اغلب ناهنجاری‌های دهان، دندان و فک را برطرف می‌کنند. افرادی که در این حوزه متخصص هستند، بعد از دوره عمومی دندانپزشکی، باید به صورت تخصصی دوره تحصیلی و آموزشی ارتودنسی را طی کنند. 

درآمد سالیانه ارتودنتیست

احتمالا شما هم وقتی می‌بینید یک دندانپزشک درآمد بالایی دارد، با خودتان می‌گویید دارد نان سال‌های سخت تحصیل در این رشته را می‌خورد و نوشِ جانش! این موضوع در همه جای دنیا مطرح است. حالا یک نفر که بعد از تحصیل در رشته دندانپزشکی، چند سال هم در حال آموزش برای تبدیل شدن به یک ارتودنتیست بوده، چقدر باید درآمد داشته باشد؟ در اسپانیا، یک ارتودنتیست می‌تواند بین ۶.۵ هزار تا ۱۳ هزار یورو درآمد ماهیانه داشته باشد؛ به عبارتی ۷۹ هزار تا ۱۵۴ هزار یورو در سال.

مدیر فناوری اطلاعات

مدیر فناوری اطلاعات باید استراتژی‌های فناوری اطلاعات یک کسب‌وکار را تنظیم و روی نحوه اجرای آن‌ها نظارت داشته باشد. او باید مراحل تست و عیب‌یابی سخت‌افزارها و نرم‌افزارها را بررسی کند و توسعه آن‌ها را امکان‌سنجی کند. تصمیم‌گیری‌های کلان درباره نحوه استفاده از منابع فنی موجود و خرید یا ارتقای سیستم‌ها نیز به عهده مدیر فناوری اطلاعات است. 

درآمد سالیانه مدیر فناوری اطلاعات

با توجه به رشد روزافزون استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تکنولوژی‌محور، مدیریت فناوری اطلاعات از مشاغل پرتقاضا و پردرآمد اسپانیا محسوب می‌شود. فردی که بتواند به عنوان مدیر فناوری اطلاعات در اسپانیا مشغول به کار شود، حداقل ۵ هزار و حداکثر ۹ هزار یورو در ماه درآمد دارد؛ یعنی او می‌تواند بین ۶۳ هزار تا ۱۰۸ هزار یورو در سال درآمد کسب کند.

قاضی

قضاوت یک شغل رده بالا در حوزه حقوق است. فردی که به مقام قاضی منسوب می‌شود، به طور مستقیم روی زندگی افراد و جامعه تاثیر می‌گذارد. چنین شخصی باید تسلط کامل بر علم حقوق و قوانین آن داشته باشد و در موقعیت‌های چالش‌برانگیز و پرتنش، بدون در نظر گرفتن احساسات و نگرش شخصی، بر اساس قانون، احکامی عادلانه صادر کند. برای تبدیل شدن به یک قاضی در اسپانیا، فقط فارغ‌التحصیلی از دانشکده حقوق کافی نیست، بلکه فرد ابتدا باید در مشاغل دیگری مانند منشی دادگاه، دستیار حقوقی و دادیار تجربه کسب کند.

درآمد سالیانه قاضی

قضاوت در دادگاه یکی از شغل‌های پردرآمد در اسپانیا است. فردی که بتواند مسیر سخت و پرچالش قاضی شدن را به سلامت پشت سر بگذارد، می‌تواند حداقل ۳ هزار یورو و حداکثر ۷.۵ هزار یورو در ماه درآمد داشته باشد؛ پس می‌شود گفت درآمد سالیانه یک قاضی در اسپانیا بین ۴۰ هزار تا ۹۰ هزار یورو است.   

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

توسعه یا مهندسی نرم‌افزار نه تنها یکی از مشاغل پردرآمد، بلکه از مشاغل مورد نیاز اسپانیا است. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی مسلط هستند و فرآیند تولید، تست و توسعه نرم‌افزارها را انجام می‌دهند. اگرچه این شغل به ساعت‌های طولانی وقت و انرژی نیاز دارد اما معمولا افرادی که به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار مشغول به کار هستند، می‌توانند به صورت فریلنسری و پروژه‌ای و با ساعت‌های کاری منعطف، وظایف کاری خود را به انجام برسانند. 

درآمد سالیانه توسعه‌دهنده نرم‌افزار

کسی که به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار در اسپانیا فعالیت می‌کند، می‌تواند حداقل ۳ هزار یورو و حداکثر ۶ هزار یورو در ماه درآمد داشته باشد؛ به عبارتی درآمد سالیانه توسعه‌دهنده نرم‌افزار معادل ۴۰ هزار تا ۷۵ هزار یورو است.  

تحلیلگر داده

همانطور که از نام این شغل هم می‌شود حدس زد، کسی که به عنوان تحلیلگر داده با کسب‌وکارها همکاری می‌کند، باید توانایی استفاده از ابزارها و تکنیک‌های آماری را داشته باشد و بتواند الگوهایی برای تفسیر و تحلیل داده‌های پیچیده طراحی کند. نتایج کار یک تحلیلگر داده برای کسب‌وکارها حیاتی است چون گزارش‌ها و تحلیل‌های او به صورت مستقیم روی تصمیم‌گیری‌های سایر بخش‌ها و مسیر کسب‌وکار تاثیرگذارند. 

درآمد سالیانه تحلیلگر داده

تحلیلگران داده اگرچه مسئولیت‌های سنگینی بر عهده دارند اما اگر در کار خود حرفه‌ای باشند، می‌توانند درآمدهای بالایی کسب کنند. یک تحلیلگر داده در اسپانیا حداقل ۳ هزار و حداکثر ۵.۵ هزار یورو در ماه درآمد دارد؛ یعنی درآمد سالیانه او بین ۳۷ تا ۶۶ هزار یورو تخمین زده می‌شود.

سخن پایانی
بیشتر شغل‌های پردرآمد اسپانیا در حوزه مدیریت، بهداشت و درمان و فناوری اطلاعات قرار دارند. بالاترین درآمد در اسپانیا به مدیریت اجرایی کسب‌وکارها تعلق می‌گیرد. کسی با این موقعیت شغلی در اسپانیا می‌تواند سالیانه ۱۷۱ هزار یورو درآمد ناخالص داشته باشد. جراح، مدیر مالی، رادیولوژیست، ارتودنتیست، مدیر فناوری اطلاعات، قاضی، توسعه‌دهنده نرم‌افزار و تحلیلگر داده از دیگر مشاغل پردرآمد اسپانیا هستند. 

نظرات شما نظر
اشتراک گذاری
it's me
مرضیه اسدینویسنده و محقق ایمیگو

مرضیه اسدی، نویسنده و محقق حوزه مهاجرت است اما قصد مهاجرت ندارد! درباره برنامه‌های مهاجرتی تحقیق می‌کند، با اداره مهاجرت کشورهای مختلف مکاتبه می‌کند، با وکیل‌های مهاجرتی در ارتباط است و در پایان، نتیجه کنجکاوی‌هایش را با شما در میان می‌گذارد.