آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

پردرآمدترین مشاغل پرتغال در سال 2023 (10 شغل + جدول)

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۲۹ شهریور ۱۴۰۲
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید،‌ احتمالا یکی از چالش‌ها و پرسش‌های اصلی شما میزان حقوق در این کشور است. در این مطلب پردرآمدترین مشاغل پرتغال در سال ۲۰۲۳ را معرفی خواهیم کرد و توضیحی کوتاه درباره هر عنوان شغلی و میانگین درآمد آن در پرتغال ارائه خواهیم داد تا راحت‌تر بتوانید مسیر شغلی خود را در این کشور پیدا کنید و ببینید آیا تخصص شما در لیست پردرآمدترین شغل‌های پرتغال قرار دارد یا نه.

پردرآمد‌ترین شغل‌های پرتغال در یک نگاه

در جدول زیر پردرآمدترین شغل‌های پرتغال و درآمد ناخالص سالیانه (قبل از کسر مالیات) هر یک را مشاهده می‌کنید:

عنوان شغلی

درآمد ناخالص سالیانه (یورو)

مدیر بیمارستان‌های خصوصی

150,000 – 120,000

مدیر بازرگانی

150,000 – 100,000
مدیر ارشد فناوری اطلاعات

140,000 – 110,000

مدیر واحد خدمات مشترک

120,000 – 95,000

مدیر تجارت الکترونیک

75,000 – 50,000

کارشناس امنیت سایبری

60,000 – 45,000

متخصص کلان‌داده (Big Data)

50,000 – 35,000

مهندس نرم‌افزار

بیشتر از 45,000

دیجیتال مارکتر

45,000 – 35,000

متخصص ماشین لرنینگ

بیشتر از 40,000

پردرآمد‌ترین شغل‌های پرتغال

منبع: idealista.pt

احتیاط: تمامی داده‌های این جدول به صورت تقریبی برآورد شده و بر اساس آخرین به‌روزرسانی منبعی که به آن اشاره کردیم، تهیه شده است.

محاسبه حقوق سالیانه در پرتغال

طبق قانون کار پرتغال، کارمندان در یک سال ۱۴ حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند؛ ۱۲ ماه کاری به علاوه دو حقوق اضافی برای تعطیلات و کمک‌هزینه کریسمس. پس برای محاسبه حقوق ماهیانه کار در پرتغال، باید حقوق سالیانه را به ۱۴ تقسیم کنید.

حالا بیایید شرح وظایف هر یک از مشاغل پردرآمد پرتغال را بررسی کنیم و ببینیم باید چه مهارت‌هایی داشته باشید تا این شغل‌های پردرآمد در پرتغال نصیبتان شود!

مدیر بیمارستان خصوصی

مدیر بیمارستان در بخش خصوصی باید بر عملکرد مدیران سایر بخش‌ها و کارکنان نظارت داشته باشد، رضایت بیماران از نحوه خدمات‌دهی را تامین کند و استراتژی‌های لازم برای کارآمد بودن شیوه‌های درمانی و رشد مالی بیمارستان را تنظیم کند. همان‌طور که می‌بینید مدیریت یک بیمارستان خصوصی کار سختی است و عجیب نیست که یکی از پردرآمدترین شغل‌های پرتغال محسوب می‌شود.

اگر بتوانید به عنوان مدیر در یکی از بیمارستان‌های خصوصی پرتغال استخدام شوید، درآمد شما (قبل از کسر مالیات) حدود ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یورو در سال خواهد بود؛ یعنی حدود ۸۵۰۰ تا ۱۰۵۰۰ یورو در ماه.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق مدیر بیمارستان خصوصی

مدیر بازرگانی

مدیریت بازرگانی دومین شغل پردرآمد در پرتغال است. اگر بخواهیم مدیر بازرگانی در یک کسب‌وکار را به ساده‌ترین شکل ممکن معرفی کنیم، باید بگوییم او کسی است که با هدف رشد اقتصادی کسب‌وکار، ایده‌های تجاری را طراحی می‌کند و سپس آن‌ها را به شکل دستورالعمل‌های قابل اجرا درمی‌آورد. تحقیق و توسعه، تحلیل بازار، شناسایی فرصت‌های تجاری و تنظیم استراتژی برای رسیدن به آن‌ها، همه و همه به عهده مدیر بازرگانی است.

کسی با این توانایی‌ها و مهارت‌ها می‌تواند سالیانه ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یورو (قبل از کسر مالیات) در پرتغال درآمد داشته باشد، یعنی حدود ۷۱۰۰ تا ۱۰۷۰۰ یورو در ماه.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق مدیر بازرگانی

مدیر ارشد فناوری اطلاعات

سومین جایگاه در فهرست پردرآمدترین شغل‌های پرتغال به مدیر ارشد فناوری اطلاعات اختصاص دارد. همانطور که از عنوانش هم پیداست،‌ او کسی است که وظیفه نظارت بر تیم آی‌تی را بر عهده دارد؛ یعنی باید علاوه بر برخورداری از دانش روز دنیا در حوزه آی‌تی، مهارت‌های مدیریت پروژه را نیز داشته باشد و با هدایت تیم فناوری اطلاعات، توسعه محصول را به عهده بگیرد و امنیت آن را تضمین کند.

تقریبا در تمام کشورهای توسعه‌یافته، تخصص‌هایی که به‌نوعی با فناوری اطلاعات گره خورده‌اند، از اهمیت زیادی برخوردارند. کسانی که بخت یارشان باشد و بتوانند در پرتغال به عنوان مدیر ارشد فناوری اطلاعات مشغول به کار شوند، می‌توانند سالیانه ۱۱۰ هزار تا ۱۴۰ هزار یورو (قبل از کسر مالیات) درآمد کسب کنند. به عبارتی حقوق ماهیانه آن‌ها حدود ۷۸۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو خواهد بود.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق مدیر ارشد فناوری اطلاعات

مدیر واحد خدمات مشترک

واحد خدمات مشترک معمولا در سازمان‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ ایجاد می‌شود. این واحد درواقع خدماتی را در راستای تعامل موثر میان بخش‌های مختلف سازمان ارائه می‌دهد. به همین دلیل به این واحد در برخی از سازمان‌ها، عنوان «پشتیبانی داخلی» نیز داده می‌شود. وظیفه اصلی این واحد تمرکز بر عملکرد تجاری سازمان، جلوگیری از فرآیندهای تکراری، حذف یا ادغام بخش‌هایی که فعالیت مشابهی دارند، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و بالا بردن بهره‌وری است. همان‌طور که می‌بینید این واحد وظایف سخت و پیچیده‌ای دارد و اگر یک نفر به اندازه‌ای در این حوزه تبحر داشته باشد که به جایگاه مدیریت برسد، حتما از درآمد خوبی برخوردار خواهد بود.

یکی از پردرآمدترین شغل‌های پرتغال، مدیر واحد خدمات مشترک است و اگر کسی در این سِمت مشغول به کار شود، حدود ۹۵ هزار تا ۱۲۰ هزار یورو در سال (قبل از کسر مالیات) درآمد خواهد داشت؛ یعنی حدود ۶۷۰۰ تا ۸۵۰۰ یورو در ماه.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق مدیر واحد خدمات مشترک

مدیر تجارت الکترونیک

همه ما حداقل یک بار در زندگی، تجربه خرید اینترنتی را داشته‌ایم. به زبان ساده، تجارت الکترونیک یعنی همین معاملات مالی در بستر آنلاین. اما سوال این است که مدیر تجارت الکترونیک دقیقا چه وظایفی دارد؟ او باید تمام مراحلی را که مشتریان از زمان انتخاب یک محصول/ خدمت تا خرید آن در بستر اینترنت طی می‌کنند،‌ شناسایی کند و از طریق ارتباط با تیم‌هایی مانند طراحی و توسعه محصول، مارکتینگ، برنامه‌نویسی و… استراتژی‌های تجارت الکترونیک را پیاده‌سازی کند. کارهایی مانند تحلیل بازار، مدیریت مالی، توسعه شبکه توزیع،‌ بهبود فرآیند خرید و تحلیل داده‌های مالی به عهده مدیر تجارت الکترونیک است.

در پرتغال که یک کشور مدرن و توسعه‌یافته است، مشاغل حوزه تجارت الکترونیک جزو پردرآمدترین شغل‌ها قرار دارند. یک مدیر تجارت الکترونیک در این کشور می‌تواند ۵۰ هزار تا ۷۵ هزار یورو در سال (قبل از کسر مالیات) درآمد داشته باشد؛‌ یعنی حدود ۳۵۰۰ تا ۵۳۰۰ یورو در ماه.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق مدیر تجارت الکترونیک

کارشناس امنیت سایبری

ششمین جایگاه شغلی در فهرست پردرآمدترین مشاغل پرتغال، کارشناسی امنیت سایبری است. تصور عموم از افراد شاغل در حوزه امنیت سایبری این است که از صبح تا شب روی یک صندلی چمباتمه می‌زنند و همزمان ۱۰ مانیتور جلوی آن‌ها قرار دارد،‌ خواب و خوراک ندارند،‌ زیر چشم‌هایشان گود افتاده و مدام کمین کرده‌اند تا مبادا یک نفر حمله کند و تمام اسناد و داده‌های سازمان را بزند زیر بغلش و برود! این یک تصویر اغراق‌شده از واقعیت است اما چندان اشتباه نیست!

وظیفه اصلی کارشناس امنیت سایبری، حفظ امنیت سیستم‌های نرم‌افزاری، شبکه‌ها و پایگاه‌های داده، شناسایی خطرات و تهدیدات احتمالی و دفاع در برابر نفوذهاست.

صاحبان این شغل در پرتغال سالیانه حدود ۴۵ هزار تا ۶۰ هزار یورو (قبل از کسر مالیات) درآمد دارند؛ به عبارتی حدود ۳۲۰۰ تا ۴۲۰۰ یورو در ماه.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق کارشناس امنیت سایبری

متخصص کلان‌داده (Big Data)

کلان‌داده یا همان بیگ‌دیتا از حوزه‌هایی است که اگر در آن تخصص داشته باشید، صاحب یکی از پردرآمدترین مشاغل پرتغال خواهید بود. رشد کسب‌وکارهای جدید و آنلاین بیشتر از هرچیز به داده‌ها وابسته است. هر داده‌ای که از رفتار کاربران در بستر آنلاین جمع‌آوری می‌شود، می‌تواند مسیر رشد یک کسب‌وکار را تعیین کند. اما این داده‌ها به‌سرعت در حال تولید هستند و حجم زیادی دارند. اینجاست که نیاز به یک متخصص کلان‌داده احساس می‌شود. او وظیفه جمع‌آوری داده‌ها، ذخیره و پردازش آن‌ها را به عهده دارد.

یک متخصص کلان‌داده در پرتغال تقریبا ۳۵ هزار تا ۵۰ هزار یورو در سال (قبل از کسر مالیات) درآمد دارد. به عبارتی حقوق ماهیانه او حدود ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو است.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق متخصص BigData

مهندس نرم‌افزار

همه ما روزانه با نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های متنوعی سر‌و‌کار داریم. سیستم‌های نرم‌افزاری را مهندسان نرم‌افزار به کمک برنامه‌نویس‌ها طراحی، تست و بهینه‌سازی می‌کنند. در دنیایی که مدام به سمت خدمات‌دهی در بستر آنلاین می‌رود، طبیعی است که مهندسی نرم‌افزار یک شغل پردرآمد در کشوری مدرن مانند پرتغال باشد. اگر در این زمینه تخصص دارید، می‌توانید درآمد قابل توجهی در این کشور کسب کنید.

درآمد یک مهندس نرم‌افزار در پرتغال حدود ۴۵ هزار یورو در سال (قبل از کسر مالیات) است؛ به عبارتی ماهیانه تقریبا ۳۲۰۰ یورو در ماه درآمد کسب می‌کنند. این عدد با توجه به میزان سابقه، شرکتی که در آن مشغول به کار می‌شوید و جزئیات شرح وظایفی که کارفرما برایتان در نظر می‌گیرد، می‌تواند افزایش پیدا کند.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق مهندس نرم‌افزار

بازاریاب دیجیتال (دیجیتال مارکتر)

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ هدفی مشابه بازاریابی سنتی دارد اما در بستر آنلاین و فضای دیجیتال به آن‌ها دست پیدا می‌کند. از تبلیغات ایمیلی گرفته تا تبلیغات کلیکی،‌ همه جزوی از دیجیتال مارکتینگ هستند. درواقع این حوزه کاری مکمل تجارت الکترونیک است. دیجیتال مارکتر زمینه شناخت و اعتماد به محصول را فراهم می‌کند و در مرحله بعد، متخصص تجارت الکترونیک فرآیند یک خرید راحت و بی‌دردسر را برای مشتری فراهم می‌کند.

یک دیجیتال مارکتر شاید به اندازه مدیر تجارت الکترونیک درآمد نداشته باشد اما این عنوان شغلی همچنان در فهرست پردرآمدترین مشاغل پرتغال قرار دارد. فردی با این موقعیت شغلی در پرتغال سالیانه ۳۵ هزار تا ۴۵ هزار یورو (قبل از کسر مالیات) درآمد کسب می‌کند؛ یعنی حدود ۲۵۰۰ تا ۳۲۰۰ یورو در ماه.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق دیجیتال مارکتر

متخصص ماشین لرنینگ

حتما برایتان پیش آمده که وارد یک فروشگاه آنلاین شوید و ببینید محصولاتی به شما پیشنهاد می‌شود که قبلا از آن‌ها بازدید کرده‌اید؟ این تاثیر مستقیم ماشین لرنینگ در زندگی ماست! ماشین لرنینگ یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود و به این معناست که ماشین‌ها از داده‌هایی که قبلا به دست آورده‌اند و فرآیندهایی که طی کرده‌اند، یاد می‌گیرند و در فرآیند مشابهی که در آینده رخ می‌دهد، تصمیم خود را تغییر یا بهبود می‌دهند.

ماشین لرنینگ یک رشته نسبتا جدید در علوم کامپیوتری است و افرادی که در این حوزه متخصص هستند،‌ می‌توانند در پرتغال سالیانه حدود ۴۰ هزار یورو (قبل از کسر مالیات) درآمد داشته باشند؛ یعنی حدود ۲۸۰۰ یورو در ماه.

مختصر شده متن در رابط با شرح وظایف و حقوق دریافتی
خلاصه‌ای از وظایف و حقوق متخصص ماشین لرنینگ

سخن پایانی

در فهرست پردرآمدترین شغل‌های پرتغال در سال ۲۰۲۳، مدیر بیمارستان‌های خصوصی با حقوق ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یورو در سال و بعد از آن، به ترتیب، مشاغلی با عنوان‌های مدیر بازرگانی،‌ مدیر ارشد فناوری اطلاعات،‌ مدیر واحد خدمات مشترک، مدیر تجارت الکترونیک، کارشناس امنیت سایبری، متخصص کلان‌داده، مهندس نرم‌افزار، دیجیتال مارکتر و در انتها متخصص ماشین لرنینگ با حقوق ۴۰ هزار یورو در سال قرار دارد.

مبالغی که برای درآمد در نظر گرفته شده، قبل از کسر مالیات محاسبه شده و به ۱۴ ماه کاری اختصاص دارد. با توجه به اینکه پرتغال کشوری مدرن و توسعه‌یافته است، پردرآمدترین شغل‌های پرتغال اغلب به حوزه فناوری و علوم دیجیتال مربوط می‌شوند. اگر در این مشاغل تخصص دارید، می‌توانید در پرتغال درآمد خوبی داشته باشید و به‌راحتی زندگی کنید.

سوالات متداول

پردرآمدترین شغل‌های پرتغال در سال ۲۰۲۳ چیست؟

مدیریت بیمارستان‌های خصوصی، مدیریت بازرگانی،‌ مدیریت ارشد فناوری اطلاعات،‌ مدیریت واحد خدمات مشترک، مدیریت تجارت الکترونیک، کارشناسی امنیت سایبری، مهندسی کلان‌داده، مهندسی نرم‌افزار، دیجیتال مارکتینگ و ماشین لرنینگ پردرآمدترین مشاغل پرتغال در سال ۲۰۲۳ هستند.

بیشترین درآمدی که می‌توان در پرتغال کسب کرد، چقدر است؟

با توجه به میزان سابقه کار، مهارت و تحصیلات، سطح درآمد افراد در یک جایگاه شغلی ثابت، یکسان نیست اما یک مدیر بیمارستان خصوصی در پرتغال می‌تواند سالیانه ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار یورو درآمد ناخالص کسب کند. این مبلغ برای یک مدیر بازرگانی ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار و برای مدیر ارشد فناوری اطلاعات ۱۱۰ هزار تا ۱۴۰ هزار یورو در سال است.

نظرات شما نظر