آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

بهترین شهر برای زندگی در کانادا کجاست؟

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۸ بهمن ۱۴۰۱
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

کانادا کشوری پهناور است و از چندین ایالت و قلمرو تشکیل شده. پیدا کردن بهترین شهر برای زندگی در کانادا در میان این همه گزینه کاری سخت و گیج‌کننده است.
این مطلب با این هدف نوشته شده که سوال رایج و کلیِ «بهترین شهرهای کانادا کدامند؟» را به سوالات جزئی‌تر و دقیق‌تری تبدیل کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم تا اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، راحت‌تر بتوانید شهر مورد نظر خود را در این سرزمین وسیع که دومین کشور بزرگ دنیاست، پیدا کنید.

بهترین شهر از چه لحاظ؟!

وقتی از بهترین شهر کانادا حرف می‌زنیم، منظورمان دقیقا چیست؟! یک شهر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که به بهترین مکان برای زندگی تبدیل شود؟
احتمالا جواب این سوال بیشتر به شرایط خود ما بستگی دارد تا شرایط شهری که می‌خواهیم به آن مهاجرت کنیم.
اگر دانشجو هستید و بیشتر وقتتان را به درس خواندن اختصاص می‌دهید و ترجیح می‌دهید در آپارتمانی کوچک نزدیک به دانشگاه زندگی کنید، احتمالا شهر مناسب برای شما با شهر ایده‌آل برای کسی که می‌خواهد در کانادا کار کند و پول دربیاورد و خرج یک خانواده را بدهد، متفاوت است. پس بهتر است به جای بهترین شهر کانادا کجاست، سوالات زیر را بپرسیم:

  • بهترین شهر کانادا برای تحصیل کجاست؟
  • بهترین شهر کانادا برای کار کدام است؟
  • بهترین شهر کانادا از لحاظ آب‌وهوا کجاست؟
  • بهترین شهر کانادا برای زندگی کدام است؟

این سوال آخر شاید همچنان به نظرتان کلی و غیرشفاف باشد اما صبر کنید تا به وقتش توضیح دهیم منظورمان از «زندگی» در اینجا چیست.

بهترین شهر کانادا برای تحصیل کجاست؟

اگر می‌خواهید برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به این کشور مهاجرت کنید، فاکتورهای تاثیرگذار در تصمیم‌گیری بهترین شهر برای زندگی در کانادا، می‌تواند شامل سطح کیفیت سیستم آموزشی دانشگاه‌ها، هزینه زندگی، وضعیت مسکن، دسترسی به دانشگاه و شرایط یافتن کار بعد از اتمام تحصیل باشد. با توجه به این فاکتورها بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل را می‌توان به صورت زیر لیست کرد:

  1. مونترال
  2. تورنتو
  3. ونکوور
  4. اتاوا
  5. کبک
شهر کبک در کانادا
کبک کانادا

چرا این شهرهای کانادا برای تحصیل بهترین هستند؟

تحصیل در ۵ شهری از کانادا که بالاتر معرفی کردیم، مزایایی دارد که برای دانشجویان بین‌المللی جذاب و وسوسه‌کننده است:

  1. وجود برترین دانشگاه‌های دنیا در این شهرها
  2. سیستم آموزشی باکیفیت و مدرن طبق استانداردهای جهانی
  3. پایین بودن هزینه تحصیل
  4. سبک زندگی منطبق با شرایط دانشجویان؛ امکانات حمل‌و‌نقل عمومی، ارائه تخفیف‌های دانشجویی و…
  5. فراهم بودن فرصت های شغلی پاره‌وقت برای دانشجویان بین‌المللی

بهترین شهر کانادا برای کار کدام است؟

کانادا سرشار از فرصت‌های شغلی است و از ورود نیروی کار ماهر به کشور خود استقبال می‌کند. اما در این میان برخی از شهرهای کانادا به جذب نیروی کار و داشتن فرصت‌های شغلی متنوع بیش از سایر شهرها معروفند و از این لحاظ طرفداران زیادی در حوزه مهاجرت کاری دارند:

  1. تورنتو
  2. ونکوور
  3. ادمنتون
  4. کلگری
  5. ساسکاتون

چرا این شهرهای کانادا برای کار بهترین هستند؟

بهترین شهرهای کانادا برای کار چند ویژگی مشترک دارند که باعث می‌شود مردم از سراسر دنیا به سمت این شهرها روانه شوند و برای رسیدن به شغل دلخواهشان سختی‌های مهاجرت را به جان بخرند. این ویژگی‌های مشترک عبارتند از:

  1. پایین بودن نرخ بیکاری
  2. بالاتر بودن نرخ حقوق کارمندان از میانگین حقوق در کانادا
  3. وجود فرصت‌های شغلی متنوع
  4. ایجاد شغل‌های جدید به دلیل رشد استارت‌آپ‌ها
بهترین شهر کانادا برای کار

اگر هزینه زندگی جزو فاکتورهای اصلی انتخاب شهر سکونت شما نیست، به جرئت می‌توان گفت تورنتو بهترین شهر برای کار و زندگی در کانادا است.

بهترین شهر کانادا از لحاظ آب‌وهوا کجاست؟

وقتی حرف از هوای کانادا می‌شود، مردم به خود می‌لرزند! تصور عموم این است که تمام شهرهای کانادا در تمام فصول سال یخ‌زده و برفی هستند و این کشور از هوای گرم و آفتابی نصیبی نبرده اما واقعیت کمی متفاوت است.

گرم‌ترین شهرهای کانادا کدامند؟

ما ایرانی‌ها به آب‌وهوای معتدل عادت کرده‌ایم و بیشتر ما طاقت زندگی در هوای خیلی سرد را نداریم. برای همین هم در لیست مزایا و معایب مهاجرت به کانادا اغلب به آب‌وهوای سرد این کشور به عنوان بزرگ‌ترین ایراد آن اشاره می‌کنیم.
پس هیچ عجیب نیست که وقتی می‌خواهیم کشوری را برای مهاجرت بررسی کنیم، یکی از دغدغه‌هایمان آب‌وهوای کشور مقصد است. با این تفاسیر می‌توان گفت بهترین شهر برای زندگی ایرانیان در کانادا از لحاظ آب‌وهوا گرم‌ترین آن‌هاست. گرم‌ترین شهرهای کانادا اغلب در استان بریتیش کلمبیا قرار دارند. بهترین شهرهای کانادا از لحاظ آب‌وهوا را می‌توانید در لیست زیر ببینید:

  1. ویکتوریا
  2. ابوتسفورد
  3. کلونا
  4. ویندزور
  5. ونکوور

در جدول زیر می‌توانید میانگین بالاترین دمای روز را در این شهرها و برخی از دیگر شهرهای گرم کانادا ببینید:

شهردما (درجه سانتی‌گراد)
ویکتوریا15.3
ابوتسفورد15.1
کلونا14.7
ویندزور14.4
ونکوور13.9
سنت کاترینز13.6
برانتفورد13.2
همیلتون13.1
تورنتو12.9
میانگین بالاترین دمای روز در برخی از شهرهای کانادا

بهترین شهر کانادا برای زندگی کدام است؟

وقتی می‌گوییم بهترین شهر برای زندگی اغلب منظورمان تمام آن فاکتورهایی است که برای اکثریت مردم احساس آرامش و امنیت را به همراه دارد، فارغ از اینکه هدف اصلی‌تان از مهاجرت تحصیل است یا کار.

شهر ونکوور در کانادا
ونکوور کانادا

پس می‌توان گفت منظور از بهترین شهر برای زندگی همان شهری است که آب‌وهوای مطلوبی دارد، هزینه زندگی در آن پایین است، جرم و جنایت در آن کم رخ می‌دهد، امکانات پزشکی و آموزشی در دسترس است، نگرانی بابت از دست دادن شغل در آن کم است و امکانات کافی برای پر کردن اوقات فراغت وجود دارد.

قطعا هر کدام از ما در تعریفمان از امنیت و آرامش جنبه‌های شخصی‌تری را نیز لحاظ می‌کنیم ولی هیچ کس مخالف این موضوع نیست که فراهم بودن مواردی که نام بردیم، فاکتورهای لازم و ضروری برای تبدیل کردن یک شهر به بهترین مکان برای زندگی است.
پس اگر بخواهیم تمام این موارد را در یک شهر جمع کنیم، از آب‌وهوا گرفته تا وضعیت درآمد، تورنتو و ونکوور قطعا گزینه‌های اول در لیست بهترین شهرهای کانادا برای زندگی خواهند بود.

سخن پایانی

در این مطلب از بهترین شهر برای زندگی در کانادا گفتیم و این شهرها را به ۳ دسته‌بندی کار و تحصیل و زندگی تقسیم کردیم و توضیح دادیم که در سراسر کانادا کیفیت زندگی طبق شاخص‌های جهانی بالاست اما معیارهای هر فرد برای انتخاب مکان زندگی متفاوت است. اگر برای تحصیل به کانادا می‌روید شهر مونترال بهترین گزینه است. اگر با هدف کاری به کانادا مهاجرت می‌کنید تورنتو و ونکوور فرصت‌های شغلی فراوانی دارند. اگر آب‌وهوای گرم برایتان اولویت دارد، سراغ استان بریتیش کلمبیا بروید.
در یک کلام، اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، اول باید ببینید با چه هدفی و از چه روشی می‌خواهید به این کشور بروید، بعد راحت‌تر می‌توانید بهترین شهر کانادا برای زندگی را با توجه به شرایط خاص خود پیدا کنید.

نظرات شما نظر