آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

۵ شهر اسپانیا برای خرید خانه

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۲۲ آذر ۱۴۰۱
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

هرکسی که به دنبال بهترین شهر های اسپانیا برای خرید خانه باشد، انتخاب های زیادی دارد. اگر قصد خرید خانه در اسپانیا را دارید ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که بهترین شهر اسپانیا از لحاظ قیمت، رشد اقتصادی، جمعیت فارسی زبانان و غیره کدام شهر است؟! در این مقاله با ۵ شهر اسپانیا که مقصد خریداران خانه در دنیا هستند آشنا می شویم. این شهر ها را بر اساس فاکتور هایی مانند میزان مهاجران، شرایط زندگی و هزینه زندگی رتبه بندی کرده ایم.

چرا در اسپانیا خانه بخرم؟

اسپانیا هم مردم خون گرم و مهربانی دارد، هم آب و هوای گرم و مطلوب و از همه مهم تر یک مقصد پرطرفدار برای ایرانیان است و احتمال آن که به محض وارد شدن به اسپانیا با یک فارسی زبان دیگر روبرو شوید بسیار بالا است.
اما دلیل اصلی انتخاب اسپانیا برای خرید خانه را می توان، دریافت اقامت دائم اسپانیا و توانایی سفر در کل کشور های اتحادیه اروپا نام برد.
دریافت اقامت اسپانیا از طریق ویزای سرمایه گذاری اسپانیا میسر است که یکی از روش های سرمایه گذاری در اسپانیا خرید ملک در این کشور است.

آیا خارجی ها می توانند در اسپانیا خانه بخرند؟

به صورت خلاصه همه افراد خارجی توانایی خرید خانه را دارند اما باید NIE (شماره شناسایی اتباع خارجی) دریافت کنند.

ارزان ترین شهر اسپانیا برای خرید خانه کدام شهر است؟

یکی از ارزان ترین شهر های کشور اسپانیا برای خرید خانه شهر آلیکانته است. جالب است بدانید شهر آلیکانته یکی از بالاترین شاخص های کیفیت زندگی در کشور اسپانیا را نیز به نام خود کرده است.
مناسب بودن قیمت خانه برای خرید خانه با توجه به تورم در کشور ما اهمیت بسیار بالایی دارد. مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک چند سالی است که در ایران باب شده است. در ادامه به معرفی 4 شهر دیگر به غیر از آلیکانته می پردازیم که خرید خانه در این شهر ها ارزان تر از سایر شهر های اسپانیا است.

شهر آلیکانته

آلیکانته که ترجمه اسپانیایی آن شهر روشنایی است یک شهر معروف برای مهاجرانی است که قصد خرید خانه دارند. این شهر یکی از بهترین شهر های اسپانیا برای خرید خانه است. آلیکانته با ساحل های زیبا، آب و هوایی معتدل و مهاجران بسیار یک شهر عالی برای افرادی است که قصد خرید خانه در کشور اسپانیا را دارند. همچنین برخی از بهترین ساحل های کشور اسپانیا در شهر آلیکانته قرار گرفته اند که عبارت اند از: ساحل Playa Del Postiguet، ساحل سن خوآن و آلبوفیرا

نمای-بندر-شهر-آلیکانته

جمعیت مهاجران آلیکانته

بنابر اطلاعات رسمی ۱۵ درصد جمعیت این شهر از مهاجران تشکیل شده است. این آمار با توجه به این موضوع که آلیکانته پنجمین شهر پرجمعیت اسپانیا است(۳۳۰ هزار نفر طبق سرشماری سال ۲۰۱۸) به این معنا است که حدود ۶۲ هزار نفر مهاجر از سرتاسر جهان در این شهر ساکن هستند.

هزینه زندگی در آلیکانته

آلیکانته رتبه چهارمین شهر ارزان کشور اسپانیا برای زندگی را به خود اختصاص داده است. هزینه زندگی خانواده ۴ نفر بدون اجاره حدود 2129 یورو و هزینه زندگی یک نفر بدون اجاره 606 یورو است.

قیمت خانه در آلیکانته

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر: 1,966 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر : 1,647 یورو

کیفیت زندگی در شهر آلیکانته

کیفیت زندگی در آلیکانته شاخص ۱۸۴ است که بالاترین شاخص به نسبت شهر های دیگر لیست می باشد. کیفیت زندگی در شهر آلیکانته بر طبق معیار های قدرت خرید، امنیت، شاخص سلامت، آب و هوا، هزینه زندگی، قیمت خانه به نسبت درآمد، ترافیک و آلودگی از طریق سایت NUMBEO که یک سایت معروف در حوزه تخمین هزینه و کیفیت زندگی در سرتاسر جهان است به دست آورده ایم.

چرا در آلیکانته خانه بخرم؟

اگر شما کیفیت زندگی و هزینه خانه برایتان اهمیت دارد پس از بین بهترین شهر های اسپانیا برای خرید خانه شهر آلیکانته را انتخاب کنید.

خرید خانه در مورسیا

در چند سال گذشته مورسیا شاهد افزایش 9.6 درصدی خریداران بین المللی بوده است. مورسیا شهری شلوغ و پر رونق در جنوب شرقی اسپانیا است. آب و هوای مورسیا همانند دیگر شهر های مدیترانه ای است، در تابستان بسیار گرم و در زمستان آب و هوایی ملایم با باران بسیار.

صنایع مورسیا

این شهر مرکز حمل و نقل، تجارت و استخراج قلع است. سایر صنایع شامل فرآوری مواد غذایی، تقطیر، و ساخت منسوجات، مواد شیمیایی، پوشاک، مبلمان و مصالح ساختمانی است. قدمت صنعت ابریشم بافی شهرها به قرون وسطی می رسد.

شهر شلوغ و تاریخی مورسیا

هزینه زندگی در مورسیا

هزینه زندگی خانواده ۴ نفر بدون اجاره حدود 2033 یورو و هزینه زندگی یک نفر بدون اجاره 580 یورو است.

قیمت خانه در مورسیا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
2,020 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شه
1,650 یورو

کیفیت زندگی در شهر مورسیا

شاخص کیفیت زندگی در شهر مورسیا ۱۵۱ است. دلیل پایین بودن کیفیت زندگی شهر مورسیا آلودگی هوا و ترافیک این شهر است.

چرا مورسیا در رتبه دو قرار دارد؟

دلیل اینکه با وجود پایین بودن این عدد به نسبت سایر شهر ها، شهر مورسیا در رتبه دو قرار دارد هزینه خرید خانه این شهر می باشد.
و موضوع دیگر این است که شاخصی که باعث افت کیفیت زندگی در مورسیا است شاخص آلودگی هوا(40) است که در برابر شاخص آلودگی ۸۰ شهر تهران عددی به حساب نمی آید.

شهر والنسیا

والنسیا گزینه بسیار خوبی برای هر کسی است که به دنبال یک شهر بزرگ برای زندگی است اما مایل نیست هر ماه چند صد یورو اضافی برای زندگی در مادرید یا بارسلونا بپردازد. با جمعیتی در حدود هشتصد هزار نفر، والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا است و از برخی جهات شبیه بارسلونا است.

هزینه زندگی در والنسیا

هزینه زندگی خانواده ۴ نفر بدون اجاره حدود 2284 یورو و هزینه زندگی یک نفر بدون اجاره 647 یورو است.

کلانشهر والنسیا

قیمت خانه در والنسیا

خانه های مرکز شهر والنسیا قیمت بالایی دارند اما خارج از مرکز شهر قیمت خانه بسیار پایین است. که می تواند با قیمت خانه های شهر های کوچک هم برابری کند.
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
3,105 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر
1,533 یورو

کیفیت زندگی در والنسیا

شاخص کیفیت زندگی در شهر 170 است. شاخص کیفیت این شهر می توانست ۱۹۰ هم باشد اما کمی آلودگی هوا مهمان کسانی است که در این شهر ساکن هستند و همین فاکتور شاخص کیفیت زندگی در این شهر را پایین آورده است.

والنسیا بهترین شهر اسپانیا برای افراد دوستدار کلانشهرها

اگر شما عاشق شهر های بزرگ و فستیوال های فراوان هستید پس از بین بهترین شهر های اسپانیا برای خرید خانه شهر والنسیا را انتخاب کنید.

خرید خانه در شهر گرانادا

گرانادا یکی از بهترین شهر های استان اندلس است که در 250 کیلومتری شرق شهر سویل قرار دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از شلوغی شهر ها بزرگ بیزارید، شهر گرانادا مناسب شما است.
این شهر دانشگاهی محبوب، خانه معروف الحمرا است( قصر و قلعه بزرگی که بر فراز مرکز قدیمی خودنمایی می کند). مطمئناً این شهر یکی از دیدنی‌ترین شهرهای اروپا است و همچنین دارای حال و هوای منحصربه‌فردی با گذشته عربی است.

شهر دانشگاهی محبوب گرانادا

هزینه زندگی در گرانادا

هزینه زندگی خانواده ۴ نفر بدون اجاره حدود 2,264 یورو و هزینه زندگی یک نفر بدون اجاره 634 یورو است.

قیمت خانه در گرانادا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
3,375 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر
2,425 یورو

کیفیت زندگی در شهر گرانادا

کیفیت زندگی در گرانادا شاخص 179 است که بعد از شهر آلیکانته بالاترین شاخص زندگی را دارد.

چرا در گرانادا خانه بخریم؟

اگر شما از آب و هوای مدیترانه ای فراری هستید و کیفیت زندگی برای شما مهم است قطعا بهترین انتخاب برای شما شهر گرانادا است البته باید این موضوع را در در نظر بگیرید قیمت خانه در شهر گرانادا کمی از متوسط لیست ما بالاتر می باشد.

جزیره مایورکا

مایورکا به دلیل آب و هوای فوق‌العاده، خط ساحلی و مناظر کوهستانی دیدنی، برای مدت‌های مدیدی برای یک انتخاب مناسب برای خرید خانه توسط خریداران بوده است.
مایورکا را در یک جمله می توان این گونه خلاصه نمود :

بهترین جزیره اسپانیا برای خرید خانه افراد عاشق تابستان و غذاهای دریایی

مایورکا را شاید نتوان بهترین شهر اسپانیا برای کار کردن یا داشتن یک زندگی ارزان و مناسب نامید اما می توان گفت اگر خانه ای در این جزیره داشته باشید حتما در تابستان چند قیافه هالیوودی خواهید دید.

جزیره مایورکا یک انتخاب عالی برای افرادی است که قصد خرید یک خانه ساحلی زیبا و مدیترانه ای را دارند.

زیباترین شهر ساحلی اسپانیا مایورکا

هزینه زندگی در مایورکا

هزینه زندگی خانواده ۴ نفر بدون اجاره حدود ۲۴۸۹ یورو و هزینه زندگی یک نفر بدون اجازه ۷۱۷ یورو است.

قیمت خانه در مایورکا

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
3,550 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر
2,450 یورو

شاخص کیفیت زندگی در مایورکا

شاخص زندگی در شهر مایورکا ۱۷۱ می باشد و برخلاف قیمت نسبتا بالای مسکن(به نسبت ۴ شهر بالا)، ساکنین این شهر قدرت خرید بالایی دارند.

سخن پایانی
در این مقاله به بررسی بهترین شهر های اسپانیا برای خرید خانه پرداختیم. بهترین شهر را ما به فاکتور های ارزانی خانه، کیفیت زندگی و میزان مهاجرین این شهر ها معنا کردیم. فاکتور اصلی که در نظر داشتیم قیمت خانه بود زیرا با توجه به تورم کشور ما، قیمت خانه مهم ترین فاکتور است.
منابع:
numbeo منبع شاخص ها و هزینه های زندگی ماهیانه

نظرات شما نظر