آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

کارت قرمز سفید قرمز اتریش

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۷ دی ۱۴۰۱
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

اگر قصد مهاجرت به اتریش را داشته باشید، قطعا در جستجوهایتان با کارت قرمز سفید قرمز روبرو شده‌اید. در این مطلب می‌خواهیم درباره نقش مهم این کارت در برنامه‌های مهاجرتی اتریش و اقامت این کشور صحبت کنیم.

کارت قرمز سفید قرمز چیست؟

کارت قرمز سفید قرمز که از رنگ پرچم اتریش برگرفته شده، نوعی کارت اقامت و مجوزی برای کار و زندگی در این کشور است.

مزایای کارت قرمز سفید قرمز

با داشتن این کارت شما از مزایای شهروندی اتریش، همچون خدمات درمانی و آموزشی رایگان، بهره‌مند می‌شوید.

کشور اتریش این کارت را برای افراد خارج از اتحادیه اروپا که قصد دارند بیشتر از ۶ ماه در این کشور بمانند، صادر می‌کند. البته نه هر کسی!

کارت قرمز سفید قرمز به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

برای مهاجرت به اتریش روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها منجر به دریافت اقامت موقت و برخی اقامت دائم می‌شوند. در همه روش‌هایی که به اقامت دائم اتریش منتهی می‌شوند، در ابتدا شما صاحب کارت قرمز سفید قرمز می‌شوید.

کارت قرمز سفید قرمز برگرفته از پرچم اتریش

با کارت قرمز سفید قرمز شما اجازه دارید به مدت ۲ سال در اتریش اقامت و برای یک کارفرمای مشخص کار کنید.

اگر به یکی از گروه های زیر تعلق دارید، واجد شرایط دریافت کارت قرمز سفید قرمز هستید:

  1. نیروی متخصص
  2. نیروی متخصص در مشاغل مورد نیاز اتریش
  3. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌های آموزش عالی اتریش
  4. کارگران عادی در گردشگری، کشاورزی و جنگلداری
  5. افراد خوداشتغال
  6. بنیانگذاران استارت‌آپ

شرایط دریافت کارت قرمز سفید قرمز چیست؟

در قسمت قبل گروه‌های واجد شرایط دریافت کارت قرمز سفید قرمز را معرفی کردیم اما آیا فقط با متعلق بودن به یکی از این دسته‌ها می‌توانید صاحب کارت اقامت شوید؟
خیر. رسیدن به این کارت باارزش خیلی راحت نیست. دولت اتریش چندین شرط دیگر را هم برای متقاضیان کارت قرمز سفید قرمز تعریف کرده است:

وضعیت مالی

شما باید یک درآمد ثابت و منظم داشته باشید که بتوانید هزینه‌های زندگی خود را بدون استفاده از امکانات رفاهی دولت اتریش پوشش دهید.
شاید برایتان سوال باشد که نرخ درآمد ماهیانه مورد نظر دولت اتریش چقدر است؟
طبق قوانین تصویب‌شده در سال ۲۰۲۲، زمان درخواست اقامت اتریش، درآمد ماهیانه یک فرد مجرد باید حداقل ۱۰۳۰ یورو باشد تا واجد شرایط باشد. این مبلغ برای زوج‌ها ۱۶۲۶ یورو در ماه تعریف شده است. همچنین به ازای هر کودک ۱۵۹ یورو به این عدد اضافه می‌شود.

بیمه سلامت

هرچند یکی از مزایای دریافت کارت قرمز سفید قرمز برخورداری از خدمات درمانی دولتی است اما شما هنگام درخواست برای این کارت، باید تحت بیمه سلامت باشید؛ بیمه‌ای که در اتریش خدمات ارائه می‌کند و همه خطرات و بیماری‌ها را پوشش می‌دهد.
در واقع دولت اتریش می‌خواهد مطمئن شود شما بدون استفاده از خدمات رفاهی و کمک‌های دولتی هم می‌توانید از پس هزینه‌های خود بربیایید.

اسکان مناسب

شما باید به دولت اتریش ثابت کنید که خود و احیانا خانواده‌تان در محل مناسبی زندگی می‌کنید. منظور از مناسب این نیست که خانه و زندگی‌تان تمیز و مرتب به نظر بیاید یا در محله خاصی واقع شده باشد. همین که فضای خانه جوابگوی تعداد نفراتی که در آن زندگی می‌کنند، باشد، کافی است. معمولا ارائه قرارداد اجاره خانه برای این شرط لازم است.

رعایت قوانین

طبیعتا دولت اتریش در صورتی با اقامت شما موافقت می‌کند که حضورتان تهدیدی برای نظم و امنیت عمومی کشور محسوب نشود و روی رابطه اتریش با سایر کشورها تاثیر منفی نگذارد!

کارت قرمز سفید قرمز به معنی اقامت دائم اتریش است؟

دریافت این کارت به این معنی است که شما شرایط اقامت دائم اتریش را دارید اما کارت قرمز سفید قرمز به صورت نامحدود و بدون تاریخ انقضا صادر نمی‌شود و باید تمدید شود.

کارت قرمز سفید قرمز چه مدت اعتبار دارد؟

کارت قرمز سفید قرمز به مدت ۲ سال اعتبار دارد. اما اگر قرارداد کاری شما که منجر به دریافت این کارت شده، برای مدت کوتاه‌تری تنظیم شده باشد، کارت قرمز سفید قرمز به مدت قرارداد کاری به علاوه ۳ ماه اضافه‌تر صادر خواهد شد.

کارت قرمز سفید قرمز قابل تمدید است؟

همانطور که گفته شد کارت قرمز سفید قرمز تا ۲ سال اعتبار دارد. اگر شما حداقل ۲۱ ماه از این ۲ سال را به استخدام شرکتی در اتریش درآمده باشید، می‌توانید کارت قرمز سفید قرمز پلاس را دریافت کنید. دریافت این کارت به معنی تمدید کارت اقامت قبلی شماست.

کارت قرمز سفید قرمز پلاس به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

شاید تصور کنید کارت قرمز سفید قرمز پلاس فقط برای کسانی صادر می‌شود که بخواهند کارت اقامت قبلی خود را تمدید کنند. اما اینطور نیست!

کارت قرمز سفید قرمز پلاس اتریش

اعضای خانواده

اگر شما دارنده کارت قرمز سفید قرمز باشید و بخواهید اعضای خانواده‌تان را همراه خود به این کشور بیاورید، کارت قرمز سفید قرمز پلاس به اعضای خانواده شما تعلق می‌گیرد. در اینجا منظور از خانواده همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است.

محققین

افرادی که برای مقطع پست‌دکتری به اتریش مهاجرت کرده‌اند، در ابتدا مجوزی با عنوان اسکان محقق دریافت می‌کنند. این مجوز اقامت ۲ سال اعتبار دارد. چنین افرادی که در دانشگاه‌ها و موسسات معتبر اتریش به کار تحقیقاتی می‌پردازند، ممکن است در پژوهش‌هایی شرکت کنند که بیش از ۲ سال طول می‌کشد. در این صورت می‌توانند پیش از اتمام اعتبار مجوز اسکان برای کارت قرمز سفید قرمز پلاس درخواست دهند.

کارت قرمز سفید قرمز پلاس چه مدت اعتبار دارد؟

کارت قرمز سفید قرمز پلاس به مدت ۱ سال اعتبار دارد اما اگر قبل از درخواست برای این کارت، حداقل ۲ سال به طور قانونی در اتریش اقامت داشته و شرایط اولیه دریافت کارت قرمز سفید قرمز را نیز همچنان حفظ کرده باشید، کارت پلاس به مدت ۳ سال اعتبار خواهد داشت.

مزیت کارت قرمز سفید قرمز پلاس چیست؟

با کارت قرمز سفید قرمز شما اجازه دارید فقط برای یک کارفرمای مشخص در طول اقامت خود کار کنید اما با داشتن کارت قرمز سفید قرمز پلاس به دنیای وسیع بازار کار اتریش دسترسی خواهید داشت و هیچ محدودیتی در پیدا کردن شغل و بستن قراردادهای کاری نخواهید داشت.

سخن پایانی
دریافت کارت قرمز سفید قرمز برای کار و زندگی در اتریش ضروری است. در مطلبی که خواندید، این کارت اقامت را معرفی کردیم و شرایط دریافت و تمدید آن را توضیح دادیم.

نظرات شما نظر