آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

مهاجرت به هلند کار اشتباهی است؟

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۲۱ خرداد ۱۴۰۲
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

سطح کیفیت زندگی در هلند بالاست و جزو ده کشور برتر از لحاظ استانداردهای جهانی کیفیت زندگی قرار دارد، با این حال هلند نیز مانند بقیه کشورهای توسعه‌یافته، قوانین و شرایط خاصی برای زندگی دارد که اگر نتوانید به عنوان مهاجر با آن‌ها اخت شوید، اقامت در این کشور می‌تواند بیش از اندازه طاقت‌فرسا باشد. بهتر است قبل از گرفتن تصمیم قطعی برای زندگی در این کشور، مزایا و معایب مهاجرت به هلند را کامل بشناسید.

مزایای مهاجرت به هلند چیست؟

بیایید به مهم‌ترین مزایای مهاجرت به هلند نگاهی بیندازیم:

در هلند زنده نیستید که کار کنید

تعادل بین کار و زندگی یکی از مزایای بزرگ مهاجرت به هلند است. در این کشور خبری از ساعت‌های طولانی کار برای به دست آوردن یک لقمه نان نیست.

طبق تحقیقات OECD که یک سازمان بین‌المللی برای ایجاد سیاست‌های بهتر در راستای زندگی باکیفیت است، فقط 0.3 درصد از کارمندان و کارگران در هلند ساعت‌های طولانی کار می‌کنند، در حالی که میانگین جهانی 10 درصد است.

اگر می‌خواهید در هلند کار کنید، باید یاد بگیرید که در ساعات کاری تمرکزتان فقط روی وظایف شغلی باشد اما وقتی از محل کار بیرون زدید، دیگر جز تفریح و رسیدن به امور شخصی به چیز دیگری فکر نکنید و با تماس‌های کاری خارج از وقت اداری، از همکارهایتان دشمن نسازید.

هلند از ایده‌های نو و استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کند

هلند از آن کشورهایی نیست که از هر مدل ورود پول و سرمایه استقبال کند. این کشور دنبال ایده‌های نو و سرمایه‌گذاری با هدف رشد اقتصادی است. پس با خرید ملک و مستغلات نمی‌توانید اقامت هلند را به دست آورید.

هلند از افرادی که کسب‌وکار یا سرمایه‌شان می‌تواند تاثیر مثبتی بر اقتصاد و درآمدزایی این کشور داشته باشد، حمایت می‌کند. چطور؟ با ارائه سه نوع ویزا به نام‌های ویزای سرمایه‌گذاری هلند، ویزای خوداشتغالی و ویزای استارت‌آپ هلند. خلاصه اینکه راه ورود به هلند برای افراد نوآور و سرمایه‌گذاران خارجی باز است.

هلندی‌ها در زبان انگلیسی مهارت دارند

در سال ۲۰۲۲ یک آزمون بین ۲.۱ میلیون نفر در ۱۱۱ کشور با هدف سنجش میزان مهارت مردم به زبان انگلیسی و رتبه‌بندی کشورها بر مبنای مهارتشان در این حوزه انجام شد. نتیجه آزمون نشان داد که هلندی‌ها بیشترین مهارت در زبان انگلیسی را بین افراد غیربومی یعنی کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست، دارند.

هرچند برای اقامت در هلند، شما باید زبان مردم این کشور یعنی زبان هلندی را یاد بگیرید اما تا وقتی که مستقر شوید و در هلند جا بیفتید، می‌توانید کارهایتان را با زبان انگلیسی پیش ببرید. بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مانند اپراتورهای تلفن همراه و اورژانس و خدمات پزشکی، به زبان انگلیسی هم عرضه می‌شوند.

رفت‌وآمد در هلند آسان است

هلند کشور بزرگی نیست و رفت‌وآمد بین شهرها و مناطق مختلف آن راحت است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی هلند پیشرفته و مدرن است و حق انتخاب زیادی برای انتخاب وسیله نقلیه عمومی دارید؛ از تراموا و مترو گرفته تا مینی‌بوس و ون.

نکته جالب‌تر اینکه هلندی‌ها ارادت خاصی به دوچرخه دارند و در خیابان افراد زیادی را در حال رکاب زدن می‌بینید. تقریبا در تمام کشور، یک مسیر رفت‌وآمد مجزا برای دوچرخه‌سواران در نظر گرفته شده است.

وسایل نقلیه عمومی در هلند زیاد است

سیستم آموزشی هلند یکی از بهترین‌هاست

مدارس و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هلند از کیفیت بالایی برخوردار هستند و آمار و ارقام می‌گویند که حدود دو سوم از هلندی‌ها تحصیلات آکادمیک دارند. این عدد از میانگین جهانی بالاتر است.

سیستم آموزشی هلند طوری برنامه‌ریزی شده که فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازار کار آماده شوند. جالب این است که مدارس و دانشگاه‌های دولتی هیچ کم از خصوصی‌ها ندارند و هدفشان این است که کسی به خاطر پایین بودن سطح درآمد خود یا خانواده‌اش، از آموزش و تحصیل باکیفیت محروم نماند.

سیستم بهداشتی و درمانی هلند کارآمد است

طبیعی است که وقتی خروجی دانشگاه‌های هلند افرادی ماهر و باسواد هستند، در هر حوزه‌ای با متخصصین سر و کار خواهید داشت. در هلند شما در مرکز امکانات درمانی مدرن و بهترین متخصص‌های جهان قرار دارید.

خدمات پزشکی به صورت دولتی و خصوصی ارائه می‌شوند که با توجه به نوع نیازمندی‌های پزشکی خود می‌توانید تحت بیمه‌های درمانی قرار بگیرید.

هلندی‌ها اهل جرم و جنایت نیستند

حالا نه اینکه در هلند اصلا جرمی رخ ندهد، اما طبق شاخص‌های جهانی امنیت، هلند بیست‌ویکمین کشور امن دنیاست. پس منظور ما از امنیت این نیست که لازم نباشد در خانه‌تان را قفل کنید یا از دزدگیر ماشین استفاده نکنید، اما لازم نیست مدام نگران دزدها و جیب‌برها و قاتل‌ها باشید!

امنیت شغلی در هلند بالاست

پیدا کردن شغل در هلند کار سختی است. درواقع این خودش یک‌جور کار تمام‌وقت محسوب می‌شود! اما اگر شانس با شما یار باشد و کارفرمایی شما را استخدام کند، دیگر نانتان در روغن است. سطح درآمد در هلند بالاست، ساعات کاری طولانی و فرسایشی نیست و قوانین کار در راستای حمایت از حقوق کارمندان و کارگران است. پس می‌توانید با دل راحت زندگی کنید.

معایب مهاجرت به هلند چیست؟

تقریبا همه معایب مهاجرت به هلند، به پول برمی‌گردد! یعنی اگر شما در هلند کار کنید، به دلیل بالا بودن نرخ دستمزد هیچ عیبی در این کشور نمی‌توانید پیدا کنید اما اگر کار ندارید، بزرگ‌ترین معایب مهاجرت به هلند را می‌توان در لیست زیر خلاصه کرد:

ممکن است زیر بار مالیات هلند له شوید

نرخ مالیات بر درآمد در هلند زیاد است. هرچند با توجه به خدماتی که از دولت دریافت می‌کنید، ممکن است این مورد خیلی آزاردهنده نباشد، اما لازم است آمادگی این را داشته باشید که بخش قابل توجهی از حقوقتان را دودستی تقدیم به دولت کنید.

در هلند، یک فرد تنها و مجرد 36.1٪ و یک زوج با دو فرزند 29.1٪ مالیات پرداخت می‌کنند.

مواظب باشید اجاره خانه در هلند کمرتان را نصف نکند

هلند با بحران مسکن دست به یقه است. گران بودن مسکن فقط برای مهاجران دردسرساز نیست، خود هلندی‌ها هم به خاطر بالا بودن مبلغ اجاره خانه تحت فشار هستند.

بهتر است برای کاهش هزینه‌های خود، سراغ آپارتمان‌های مبله نروید. اگر یک خانه خالی اجاره کنید و به‌مرور وسایل داخل خانه را تهیه کنید، قطعا برایتان به‌صرفه‌تر خواهد بود.

خدمات پزشکی در هلند گران است

یادتان هست گفتیم یکی از مزایای مهاجرت به هلند، امکانات پزشکی مدرن است؟ خب این نکته را هم باید اضافه کنیم که استفاده از این خدمات و تجهیزات پیشرفته، مفت و مجانی نیست!

هزینه مراقبت‌های بهداشتی در هلند گران است. هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند، باید تحت پوشش یک بیمه درمانی باشد که این بیمه‌ها معمولا پرهزینه هستند و اغلب همه خدمات پزشکی را شامل نمی‌شوند.

خدمات پزشکی در هلند گران است

هزینه زندگی در هلند زیاد است

خلاصه تمام حرف‌هایی که در ۳ مورد از معایب مهاجرت به هلند گفتیم، این می‌شود که هزینه زندگی در هلند زیاد است.

هزینه زندگی یک فرد مجرد در هلند که یک واحد آپارتمان نقلی در شهری مثل آمستردام یا لاهه اجاره کرده، حدود ۲ هزار یورو در ماه است. این عدد برای یک خانواده چهارنفره، حدود ۴.۵ هزار یورو در ماه خواهد بود. این در حالی است که درآمد یک کارمند معمولی، بعد از کسر مالیات، چیزی حدود ۳ هزار یورو در ماه تخمین زده می‌شود.

اما این را بدانید که اگر در هلند کار کنید، نه‌تنها هزینه زندگی آزارتان نمی‌دهد بلکه می‌توانید بدون حساب و کتاب خرج کنید و از پول‌هایتان لذت ببرید. نرخ دستمزد در هلند آنقدری بالاست که هزینه‌های زندگی در آن گم شوند.

سخن پایانی

مزایا و معایب مهاجرت به هلند با توجه به شرایط هر فرد ممکن است متفاوت باشد، اما مواردی که در این مطلب بررسی کردیم، معمولا بین مهاجران مشترک بوده. نکته مهم این است که کیفیت زندگی در هلند بسیار بالاست و شما می‌توانید در این کشور استانداردهای بالای زندگی را تجربه کنید، به شرطی که بتوانید از پس هزینه‌های خود در هلند بربیایید.

نظرات شما نظر