آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۲۶ آذر ۱۴۰۱
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

در فکر مهاجرت به استرالیا هستید؟! در این مطلب می‌خواهیم درباره مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا صحبت کنیم و به شما بگوییم بعد از اینکه پایتان را روی خاک این کشور گذاشتید، از چه ویژگی‌هایی لذت خواهید برد و با چه مشکلاتی دست‌وپنجه نرم خواهید کرد.

مهاجرت به استرالیا

استرالیا در ذهن بسیاری از ما نماد اصالت و قدمت است. چهل هزار سال پیش وقتی بومیان استرالیا وارد این سرزمین شدند، هیچ نمی‌دانستند این خاک بکر که پا روی آن گذاشته‌اند، روزی به عنوان سیزدهمین اقتصاد برتر دنیا شناخته می‌شود و افراد زیادی از سراسر جهان برای ورود به این کشور و زندگی در آن سر و دست می‌شکنند.

مهاجرت به استرالیا خوب است، اما نه برای شما دوست عزیز!

آیا استرالیا کشوری سرشار از زیبایی است و هیچ نقصی ندارد؟ قطعا خیر. زندگی در هیچ نقطه‌ای از دنیا برای همه افراد مناسب نیست. همه چیز بستگی به روحیه و شرایط شما دارد!
مهاجرت به استرالیا برای برخی افراد سخت و طاقت‌فرساست و برای برخی دیگر بهترین اتفاق زندگی‌شان. اگر می‌خواهید بدانید جزو کدام گروه هستید، این مطلب برای شما نوشته شده است.
بیایید برویم سراغ مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا و هر چیزی که باید قبل از ورود به این کشور بدانید.

کشور استرالیا روی نقشه

مزایای مهاجرت به استرالیا

وقتی از مزایای مهاجرت به استرالیا حرف می‌زنیم، باید به فاکتورهایی اشاره کنیم که افراد به خاطر رسیدن به آن‌ها حاضر شده‌اند خانه و کاشانه، دوستان، خانواده و هر آنچه تا این لحظه از زندگی داشته‌اند، رها کنند و با چمدانی در دست راه بیفتند به سوی تنهاترین و دورافتاده‌ترین قاره دنیا!

قطعا هیچ کس فقط به خاطر آب‌وهوای مطبوع، فرهنگ غنی، سواحل زیبا و مردم خونگرم استرالیا چنین تصمیمی نمی‌گیرد. نه اینکه این ویژگی‌ها کم‌ارزش باشند اما کسی که سختی مهاجرت را به جان می‌خرد، باید دستاوردی بیش از این‌ها در انتظارش باشد. واقعا چرا مردم به استرالیا مهاجرت می‌کنند؟
مهم‌ترین مزایای مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور را در ادامه مطلب بخوانید و بعد ببینید آیا شما هم حاضرید به خاطر آن‌ها راهی این کشور شوید یا نه.

پارک و فضای سبز ملبورن استرالیا

استرالیا، کشوری فراملی

بعد از هزاران سال، استرالیا همچنان ویژگی سخاوت و باز بودن در به روی مهاجر را حفظ کرده است. برای همین هم زندگی در این کشور هرگز کسل‌کننده نمی‌شود. تنوع در استرالیا موج می‌زند؛ تنوع در خوراک، در آداب و رسوم، در نوع پوشش، در مذهب، در زبان و خلاصه در همه چیز!

از اهالی هند تا نروژ در خیابان‌های ملبورن

وقتی در خیابان‌های ملبورن قدم می‌زنید، ممکن است یک زن جوان هندی را ببینید که ساریِ پرزرق و برقی به تن کرده و شانه به شانه مردِ سفیدپوست نروژی که بوناد، لباس ملی کشورش، را پوشیده، حرکت می‌کند. اگر کمی جلوتر هم چشمتان به بزرگترین مسجد ملبورن خورد، هیچ تعجب نکنید. استرالیا محل تجمع تمامی فرهنگ‌هاست و همین ویژگی این کشور را پویا و زنده نگه داشته است.

سیستم مهاجرتی پیشرفته

مهم‌ترین مسئله برای مهاجرت به یک کشور مراحل و قوانینی است که برای ورود به آن تعریف شده است. گاهی این مراحل به قدری پیچیده هستند که عطایش را به لقیش می‌بخشیم و پرونده مهاجرت را برای همیشه می‌بندیم. خبر خوب این است که استرالیا جزو این کشورها نیست.
اداره مهاجرت استرالیا قوانین و برنامه‌های مهاجرتی شسته‌رفته‌ای برای ورود مهاجران به این کشور تنظیم کرده است. از طرفی ویزاهای موقت این کشور متنوع هستند و احتمال اینکه یکی از آن‌ها با شرایط شما جفت‌وجور شود، کم نیست.
اگر می‌خواهید از زیر و بم برنامه‌های مهاجرتی این کشور سر در بیاورید، بهتر است مطلب مهاجرت به استرالیا را بخوانید.

فرصت‌های شغلی فراوان

در کار خود حرفه‌ای هستید؟ استرالیا برای شما جای خوبی است! این کشور از ورود افراد حرفه‌ای و متخصص استقبال می‌کند. اما اگر وضعیت کارتان آن‌قدرها هم تعریفی ندارد، امیدتان را از دست ندهید. نرخ بیکاری در استرالیا پایین است و احتمال اینکه بتوانید در این کشور شغل دلخواهتان را بیابید، وجود دارد.

دستمزد بالا

اگر بتوانید در استرالیا مشغول به کار شوید، نانتان در روغن است. این کشور دستمزدهای بالایی به شاغلین می‌دهد و حسابی هوای آن‌ها را دارد. یکی از مهم‌ترین خدمات و تسهیلاتی که با کار کردن در استرالیا نصیبتان می‌شود، مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی باکیفیت اما رایگان است!

گروه بهداشت و درمان استرالیا

خدمات بهداشتی و درمانی باکیفیت

استرالیا دارای یک سیستم بهداشتی و درمانی قوی و باکیفیت است. این سیستم درمانی شامل خدمات خصوصی و دولتی می‌شود. بیمارستان‌های استرالیا کارآمد و مجهز به امکانات پیشرفته هستند و کادر پزشکی ماهری در آن‌ها مشغول به کارند.

بالا بودن سطح کیفیت زندگی

در سال ۲۰۲۲ استرالیا از لحاظ شاخص‌های کیفیت زندگی رتبه هفتم را کسب کرده است. اما این شاخص‌های کیفیت زندگی شامل چه مواردی می‌شود؟
طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، شاخص‌های استاندارد کیفیت زندگی شامل میزان درآمد، نرخ بیکاری، شرایط اقلیمی و محیط زیست، سلامت جسمی و روانی، تحصیلات، تعادل میان کار و اوقات فراغت، تعلق اجتماعی، اعتقادات مذهبی، برابری جنسیتی، امنیت و آزادی می‌شود.
رتبه ۷ استرالیا را بگذارید کنار تک‌تک آیتم‌های تعریف بالا. آن وقت دستتان می‌آید که اقامت در این کشور می‌تواند چه کیفیتی را در تمام ابعاد زندگی به همراه داشته باشد!

معایب مهاجرت به استرالیا

تا اینجا از خوبی‌ها و مزایای مهاجرت به استرالیا گفتیم. حالا نوبت عیب و ایرادهای زندگی در این کشور است.
شاید الان با خودتان بگویید هیچ ایرادی نمی‌تواند از کفه مزایای زندگی در این کشور سنگین‌تر باشد. خب بهتر است عجله نکنید چون بعضی اوقات یک ایراد می‌تواند همه مزیت‌ها را یکباره به باد دهد!

هزینه بالای زندگی

در بخش قبل گفتیم شاخص استاندارد زندگی در استرالیا بالاست اما هیچ چیز خوبی مفت به دست نمی‌آید!

هزینه زندگی در استرالیا بالاست. پس اگر می‌خواهید در این کشور دوام بیاورید، هرچه زودتر کار پیدا کنید تا بتوانید درآمد ماهیانه منظم و به دلار استرالیا داشته باشید.

مهم‌ترین دلیل گرانی زندگی در استرالیا

بیشترین هزینه‌ها در استرالیا صرف اجاره خانه می‌شود. جدا از این، اگر مجبور شوید از بیمه‌های درمانی و بهداشتی خصوصی این کشور استفاده کنید، اوضاع پیچیده خواهد شد. اگر نه درآمد کافی دارید و نه بیمه درمانی دولتی، دو راه بیشتر ندارید: یا همه تلاشتان را بکنید که مسیرتان به دکتر و دارو نیفتد یا یک بلیت برای برگشت به ایران رزرو کنید.

حیات وحش استرالیا

شاید آوردن حیات وحش استرالیا در لیست معایب این کشور کمی عجیب باشد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که با حیوانات میانه خوبی ندارند، بهتر است دور مهاجرت به استرالیا را خط بکشید!
وسعت استرالیا تقریبا ۷ میلیون کیلومتر مربع است، در حالی که شهرها از هم فاصله دارند. همین باعث شده فضای کافی برای رشد و شکوفایی حیات وحش فراهم شود.

کروکودیل در استرالیا

گونه‌های جانوری استرالیا

گونه‌های زیادی از حیوانات و حشرات خطرناک در استرالیا پیدا می‌شوند. مارهای کشنده، کروکودیل‌ها، عنکبوت‌های سمی و برخی حیوانات دیگر استرالیا را جای مناسبی برای زندگی می‌دانند! البته نه اینکه هر روز یک کروکودیل از دم در خانه تا رسیدن به محل کار همراهی‌تان کند، اما اگر در ملبورن به پمپ بنزین رفتید و دیدید یک مار دور یکی از پمپ‌ها چنبره زده، خیلی هم شوکه نشوید!

انزوا و دوری

نه تنها شهرهای مختلف استرالیا در فاصله زیادی از یکدیگر قرار دارند، بلکه این کشور به طور کلی از هر نقطه دیگری در جهان دور است.
اختلاف زمانی و فاصله مکانی زیاد باعث می‌شود کسانی که به استرالیا مهاجرت می‌کنند، این احساس را داشته باشند که از هرکس و هرچه پشت سر گذاشته‌اند، بیش از اندازه دور افتاده‌اند و جدا شده‌اند.

سخن پایانی


در این مطلب مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور را بررسی کردیم اما در پایان باید گفت شما تنها فردی در جهان هستید که می‌دانید چه چیزی برای شما بهتر است.
مزایایی که نام بردیم، ممکن است برای یک نفر بی‌اهمیت باشند و هیچ کدام او را برای مهاجرت به استرالیا ترغیب نکنند. از طرفی، ممکن است فردی معایب مهاجرت به استرالیا را بخواند و آن‌ها در نظرش چالش‌هایی باشند برای شروع یک ماجراجویی جدید و یک تجربه شگفت‌انگیز.
پس با خودتان روراست باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.


اگر می‌خواهید بدانید به طور کلی مهاجرت برای شما خوب است یا بد یا هیچ فرقی به حالتان ندارد، مطلب مزایا و معایب مهاجرت را بخوانید.

نظرات شما نظر