آیکون سایت مهاجرت آسان و مطمئن با ایمیگو

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

it's me
مرضیه اسدی
تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۴۰۲
بروز شده در۳۱ تیر ۱۴۰۳

انتخاب ۷ شهر به عنوان بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی کار دشواری است که ما در این مطلب انجام داده‌ایم و دلایل انتخابمان را برای هر یک از آن‌ها مطرح کرده‌ایم. واقعیت این است که عنوان «بهترین شهر برای زندگی» تا حد زیادی به خواسته‌ها و اولویت‌های شما بستگی دارد. اگر به دنبال یک زندگی پرجنب‌وجوش و پرسرعت هستید، کجا بهتر از بارسلونا؟ اگر می‌خواهید دوران بازنشستگی خود را در شهری ساحلی بگذرانید، مالاگا سخاوتمندانه در انتظار شماست تا بروید و در ساحل‌های آن قدم بزنید و با صرف غذاهای دریایی در رستوران‌های ارزان‌قیمت از غم دنیا فارغ شوید.

با این حال، اگر قرار باشد فقط ۷ شهر از اسپانیا را برای زندگی گلچین کنیم، بهترین راه این است که از نظرات و پیشنهادهای مهاجرانی که تجربه زندگی در شهرهای مختلف اسپانیا را داشته‌اند، بهره ببریم. این مطلب بر اساس نظرات مهاجران در اسپانیا نوشته شده که از طریق وبسایت expatra به آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌ایم.

مادرید

اگر بخواهیم مشخصات زندگی در مادرید را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم در مادرید یک زندگی شهری و مدرن اما نه خیلی پرسرعت را تجربه خواهید کرد. سرگرمی تا دلتان بخواهد در این شهر برایتان فراهم است و زندگی شبانه در آن رواج دارد. چه دانشجویی جوان باشید و چه با فرزندانتان مهاجرت کنید، این شهر می‌تواند برای شما مناسب باشد. در ادامه دلایل اینکه مادرید یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی است، بیان می‌کنیم.

میدان پلازا مادرید
میدان پلازا مادرید

فرصت‌های شغلی برای مهاجران

اگر برای کار به اسپانیا می‌روید، قطعا مادرید بهترین گزینه است. مادرید خیلی زودتر از سایر شهرهای اسپانیا خود را از رکود اقتصادی این کشور نجات داد و اکنون مهاجران زیادی به قصد کار و زندگی در مادرید، رهسپار اسپانیا می‌شوند. وجود فرصت‌های شغلی برای مهاجران یکی از مهم‌ترین دلایل تبدیل مادرید به یکی از بهترین شهرهای اسپانیاست.

مکانی مناسب برای تحصیل فرزندان

مادرید دارای ۴۴ مدرسه بین‌المللی است. هرچند مدارس دولتی گزینه‌ای مناسب برای اخت شدن با زبان و فرهنگ اسپانیایی است اما اگر ترجیح می‌دهید فرزندانتان در مدارس بین‌المللی تحصیل کنند، این شهر نیاز شما را رفع خواهد کرد.

سیستم حمل‌ونقل عمومی و ارزان

اگر به جای اجاره خانه در مراکز شهر مادرید و زندگی در آپارتمان‌هایی نقلی و بدون فضای سبز، ترجیح می‌دهید به ویلایی در مناطق حاشیه‌ای و آرام‌تر نقل مکان کنید، امکانات مرکز شهر را از دست نخواهید داد. سیستم حمل‌ونقل عمومی مادرید مدرن و مقرون‌به‌صرفه است و در تمامی نقاط این شهر در در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه، خود را به مراکز شهر مادرید برسانید.

زندگی شبانه و سرگرمی‌های فراوان

اگر به دنبال یک زندگی پرجنب‌وجوش تا پاسی از شب هستید، مادرید انتظارتان را به خوبی فراهم می‌کند. بساط تئاتر و کنسرت تا اواخر شب پهن است و کافه‌ها و رستوران‌ها تا صبح پذیرای شما خواهند بود. قدم زدن در خیابان‌های روشن مادرید در نیمه‌شب و نشستن روی نیمکت کافه‌ای برای صرف نوشیدنی سبک زندگی بسیاری از جوانان در این شهر است.

بارسلونا

بارسلونا رقیب جدی مادرید است. این شهر در قیاس با مادرید پرجنب‌وجوش‌تر و جوان‌تر محسوب می‌شود و سرعت زندگی در آن بالاتر است. در عوض، پیدا کردن کار در بارسلونا سخت‌تر از مادرید است. اگر دنبال زندگی در مناطق ساحلی هستید،‌ بارسلونا خواسته شما را برآورده می‌کند؛ برخلاف مادرید که از این امکان محروم است.
مهاجران معمولا به دلایل زیر بارسلونا را یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی می‌دانند:

تجربه زندگی ساحلی

یکی از مزیت‌های زندگی در بارسلونا تجربه زندگی ساحلی است. ساحل نوا مارس بلا، اوکاتا،‌ بارسلون و‌ سواحل لوانته از معروف‌ترین سواحل بارسلونا هستند. همجواری با دریای مدیترانه علاوه بر اینکه آب‌وهوای معتدلی را در تمام فصول سال به ارمغان می‌آورد، ورزش‌های آبی و سرگرمی‌های دریایی را برای ساکنین فراهم کرده است.

نمایی از بندر بارسلونا
نمایی از بندر بارسلونا

رایج بودن زبان انگلیسی

اگرچه به عنوان یک مقیم دائم باید به زبان اسپانیایی مسلط باشید اما به دلیل تعداد زیاد مهاجران در بارسلونا و جمعیت جوان این شهر، استفاده از زبان انگلیسی رایج است و لااقل در ابتدای مهاجرت خود می‌توانید کارتان را با زبان انگلیسی راه بیندازید.
بارسلونا هم درست مانند مادرید، از زندگی شبانه و سیستم حمل‌ونقل عمومی ارزان و گسترده برخوردار است و این هم از دلایل دیگر تبدیل بارسلونا به یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی محسوب می‌شود.

والنسیا

والنسیا در رقابت میان مادرید و بارسلونا جایی ندارد اما این موضوع به معنی کم‌اهمیت بودن والنسیا نیست. این شهر به خاطر مزایای طبیعی و جغرافیایی خود مورد توجه مهاجران است. علاوه بر این، هزینه زندگی در والنسیا از دو شهر قبلی کمتر است و هیاهوی آن‌ها را هم ندارد. به همین دلیل والنسیا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای مهاجرانی است که به دنبال یک زندگی آرام هستند و دلشان نمی‌خواهد حضور مداوم توریست‌ها روتین زندگی آن‌ها را مختل کند.

شهری در احاطه کوه و دریا

سواحل مدیترانه‌ای و کوه‌هایی که در نزدیکی شهر قد برافراشته،‌ والنسیا را به یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق اسپانیا تبدیل کرده است. تابستان‌ها ممکن است بیش از اندازه گرم باشد اما در سایر فصول هوا مطبوع است و خبری از سرمای سخت زمستان نیست.

هزینه زندگی پایین نسبت به امکانات رفاهی

زندگی در والنسیا شبیه به این است که در یک بارسلونای آرام‌تر و ارزان‌تر زندگی می‌کنید! امکانات رفاهی و تفریحی، حمل‌ونقل و سیستم مراقبت بهداشتی والنسیا هیچ کم از بارسلونا ندارد اما هزینه زندگی در آن خیلی کمتر است. به عنوان مثال هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز بارسلونا حدود ۱۲۰۰ یورو در ماه خرج روی دستتان می‌گذارد اما اگر همان خانه را در مرکز والنسیا اجاره کنید، ماهیانه باید حدود ۸۵۰ یورو پرداخت کنید. جالب است بدانید والنسیا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای خرید خانه است. اما جدا از خانه، این اختلاف هزینه در بقیه مخارج زندگی مانند مواد غذایی و رستوران، آب و برق و گاز و خدمات رفاهی نیز وجود دارد. در مطلب هزینه ماهیانه زندگی در اسپانیا می‌توانید جزئیات مخارج در شهرهای مختلف این کشور را با هم مقایسه کنید.

فرهنگ دوچرخه‌سواری

در والنسیا مسیرهای جداگانه‌ای برای دوچرخه‌سواران در سراسر شهر دیده می‌شود. در والنسیا بدون نیاز به تاکسی و قطار و اتوبوس، فقط با یک دوچرخه و یک کلاه ایمنی می‌توانید سراسر شهر را زیر پا بگذارید.
حتی اگر دوچرخه شخصی نداشته باشید، شهرداری والنسیا طرحی برای دوچرخه‌سواران در نظر گرفته و با هزینه‌ای اندک می‌توانید دوچرخه را کرایه کنید. والنسیا در استفاده از دوچرخه و زیرساخت‌های متناسب با آن،‌ مقام اول در اسپانیا را دارد.

سویل

سویل را می‌توان نزدیک‌ترین شهر به فرهنگ اسپانیای سنتی دانست. مردم محلی رسوم عجیب‌وغریبی را از پیشینیان خود به ارث برده و حفظ کرده‌اند. به همین دلیل برخی از مهاجران معتقدند که نزدیکی به سبک زندگی محلی سویل و اخت شدن با فرهنگ آن زمانبر است. سویل هم مانند والنسیا در احاطه کوه و ساحل است و هزینه زندگی پایین‌تری نسبت به مادرید و بارسلونا دارد اما سطح امکانات رفاهی آن کمتر است. با این حال زندگی در سویل مزایایی دارد که باعث شده مهاجران آن را یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی انتخاب کنند.

سبک زندگی آرام و کُند

در سویل زندگی با سرعتی پایین جریان دارد و همه چیز به‌کُندی پیش می‌رود. چُرت بعدازظهر حتی در میان کارمندان و کاسب‌ها نیز رایج است. احتمالا در ساعت ناهار افراد زیادی را می‌بینید که برای صرف وعده غذایی یا نوشیدنی، محل کار خود را ترک کرده‌اند و در کافه‌ای نشسته‌اند. مردم محلی سویل به زندگی در لحظه و لذت بردن از زندگی اهمیت می‌دهند و وقت گذراندن اوقات خوش در کنار دوستان و خانواده ارزش محسوب می‌شود. اگر شما هم به دنبال یک زندگی آرام و خانوادگی هستید، سویل یکی از بهترین گزینه‌هاست.

میدانی در سویل اسپانیا
میدانی در سویل اسپانیا

مکانی مناسب برای تحصیل فرزندان

سویل از نظر امکانات تحصیلی و فرهنگی غنی است. مدارس آلمانی، امریکایی و انگلیسی در این شهر وجود دارد و مجبور نیستید فرزندان خود را به مدارس دولتی اسپانیا بفرستید. در سویل سالانه رویدادهای فرهنگی، جشنواره‌های موسیقی و نمایش‌های فلامنکو برگزار می‌شود که شرکت در آن‌ها علاوه بر اینکه می‌تواند برای آشنایی فرزندان با فضای فرهنگی اسپانیا مفید باشد، اوقات فراغت خوشی را برای آن‌ها رقم می‌زند.
در سویل فرهنگ دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی رایج است، اگرچه در این زمینه به پای والنسیا نمی‌رسد اما در اغلب جاده‌های اصلی سویل، مسیری برای دوچرخه‌سواران طراحی شده است.

مالاگا

مالاگا یکی از مقاصد مهاجرت برای بازنشستگان در سراسر جهان است. اگر تمایل دارید دوران بازنشستگی خود را در شهری زنده،‌ آفتابی و با امکانات رفاهی و درمانی باکیفیت بگذرانید، مالاگا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی محسوب می‌شود. اگرچه مالاگا به دلیل حضور گردشگران در اغلب روزهای سال مملو از جمعیت است اما فضای کافی برای همه وجود دارد و ازدحام آزاردهنده نیست.

هوای آفتابی و دمای مطبوع

مالاگا شهری درخشان و آفتابی است. تقریبا ۳۰۰ روز از سال آفتاب بر شهر می‌تابد و هوایی دل‌انگیز در سراسر شهر احساس می‌شود. مالاگا بهترین شهر اسپانیا برای کسانی است که از زندگی در سرما وحشت دارند و بدون حضور آفتاب دلمرده و افسرده می‌شوند.

رونق اکوسیستم استارت‌آپی

مالاگا یکی از قطب‌های اصلی فناوری اسپانیا است و از حضور کارآفرین‌های سراسر جهان استقبال می‌کند. یکی از دلایل رونق فضای استارت‌آپی در مالاگا، افتتاح مرکز جدید امنیت سایبری گوگل در این شهر است. احتمالا می‌توانید تصور کنید که این موضوع تا چه اندازه بر تمایل شرکت‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در مالاگا تاثیر گذاشته و باعث شکوفایی صنعت فناوری در این شهر شده و به اقتصاد مالاگا رونق بخشیده است.

هزینه زندگی پایین نسبت به مادرید و بارسلونا با وجود امکانات مشابه از دیگر دلایل انتخاب مالاگا به عنوان بهترین شهر اسپانیا برای زندگی است.

آلیکانته

آلیکانته بیشتر به عنوان مکانی توریستی در جهان شناخته شده اما واقعیت این است که اگر به دنبال زندگی به سبک اصیل اسپانیایی نباشید، آلیکانته یکی از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی، به‌خصوص در دوران بازنشستگی، است. آلیکانته به دلیل حضور بی‌شمار گردشگر، از یک شهر سنتی اسپانیایی فاصله گرفته و به یک مکان بین‌المللی تبدیل شده و همین موضوع مزایایی را به همراه خود داشته است:

رایج بودن زبان انگلیسی

در هر نقطه‌ای از اسپانیا اگر بخواهید با فرهنگ مردم محلی جفت‌وجور شوید، باید زبان اسپانیایی را یاد بگیرید اما در آلیکانته به دلیل رفت‌وآمد گردشگران و مهاجران احساس نیاز به زبان اسپانیایی کمتر احساس می‌شود. لااقل در ابتدای فرآیند مهاجرت می‌توانید به‌راحتی کارها را به زبان انگلیسی پیش ببرید؛ از تحصیل فرزندان گرفته تا مراجعه به مطب پزشک.

هوای آفتابی و دمای مطبوع

اگر زندگی در شهری آفتابی برایتان اولویت دارد و از بارش باران چندان لذت نمی‌برید، آلیکانته همان شهری است که باید در آن زندگی کنید! در فصول گرم نور آفتاب ۱۱ ساعت از روز بر شهر می‌تابد و به‌ندرت پیش می‌آید که دمای هوا در زمستان به زیر ۷ درجه سانتی‌گراد برسد.

مسیرهای ارتباطی گسترده

قطار سریع‌السیر از آلیکانته به مادرید، ترامواهای سریع و ارزان برای سفرهای داخل شهری و فرودگاه بین‌المللی آلیکانته که در فاصله‌ای کم از مرکز شهر واقع شده،‌ امکان رفت‌وآمد ساکنین را چه در داخل کشور و چه خارج از آن به بهترین شکل فراهم می‌کند.

بیلبائو

دلیل اینکه بیلبائو به عنوان آخرین گزینه در لیست بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی آورده شده، این است که هنوز به اندازه کافی از سوی مهاجران کشف نشده. بیلبائو در امتداد اقیانوس اطلس قرار دارد و در آن خبری از روزهای آفتابی طولانی نیست، در عوض بیشتر روزهای سال هوای ابری و بارانی را تجربه خواهید کرد. از طرفی، بیلبائو یکی از گران‌ترین شهرهای اسپانیاست. این دو دلیل باعث شده که گردشگران و مهاجران به اندازه سایر شهرهای این لیست به آن توجه نکنند اما اگر از لحاظ مالی اوضاع خوبی دارید، زندگی در بیلبائو مزایایی دارد که می‌تواند آن را به انتخاب اول شما برای زندگی در اسپانیا تبدیل کند.

ترکیب زندگی مدرن و سنتی اسپانیا

به دلیل کم بودن جمعیت مهاجر و گردشگر در بیلبائو، این شهر فضای سنتی خود را حفظ کرده است. با قدم زدن بر سنگفرش‌های خیابان‌ها و نحوه طبخ غذاهای اسپانیایی در رستوران‌ها می‌توانید این موضوع را خیلی زود متوجه شوید. این شهر برای افرادی که به دنبال تجربه یک زندگی با فرهنگ غنی اسپانیایی هستند،‌ مناسب است. با این حال بیلبائو از لحاظ امکانات رفاهی و تفریحی نه‌تنها هیچ کم از شهرهایی مانند مادرید و بارسلونا ندارد، بلکه در برخی از زمینه‌ها مانند میزبانی از گروه‌‌های موسیقی معروف جهان و موج‌سواری پیشتاز است.

دسترسی به غذاهای بین‌المللی متنوع

اگرچه تعداد مهاجران در بیلبائو کم است اما در این شهر راحت‌تر از هر جای دیگری می‌توانید غذاهای دلخواه خود را دقیقا با همان طعمی که در کشور خود تجربه می‌کردید، پیدا کنید. بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده محصولات غذایی و غذاهای بین‌المللی در بیلبائو واقع شده است. این شهر بهشت کسانی است که تنوع غذایی در زندگی آن‌ها نقش مهمی دارد.
بالبئو نیز از سیستم حمل‌ونقل پیشرفته، خدمات درمانی باکیفیت و سرگرمی‌های متنوع برخوردار است.

سخن پایانی

بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی از نگاه مهاجران عبارتند از مادرید، بارسلونا، والنسیا،‌ سویل، مالاگا، آلیکانته و بیلبائو. انتخاب بهترین شهر در اسپانیا تا حد زیادی به اولویت‌ها و سبک زندگی شما وابسته است. در اسپانیا هم می‌توانید زندگی آرام و دور از هیاهو را تجربه کنید و هم یک زندگی شهری پرجنب‌وجوش. پس قبل از تصمیم قطعی برای انتخاب مقصد، نیازها و خواسته‌های خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نظرات شما نظر